Vážená redakce,
rád bych reagoval na článek pod názvem Na síti bez kšeftu, uvedený v rubrice Manažerský barometr, několika poznámkami:
- 19 procent vašich respondentů nakoupilo dárky na internetu. Vzhledem k tomu, že celková penetrace internetu v České republice je necelých 20 procent obyvatelstva (průzkumy Taylor Nelson a tak dále), to přece lze hodnotit jako skvělý výsledek pro internetové nakupování!
- Naše internetové obchody včetně v článku zmiňovaného Vltava.cz zaznamenaly loni padesátiprocentní nárůst oproti roku 2000; nárůst v předvánočním období je standardně 100 procent průměru zbytku roku (rád poskytnu zcela přesné údaje, bude-li zájem).
- ad logistika: Jsou zde dva faktory. Zmiňovaný Amazon inkasuje za rychlou dodávku cca 800 Kč, Vltava 40 Kč. Samozřejmě bychom také mohli zvolit DHL za tisícovku, ale obávám se, že by to v domácích podmínkách nebylo moc rozumné. Jinak oba obchody mají logistiku podobnou: větší část dodávaného zboží mají ve vlastních skladech a expedují overnight, a raritní, málo objednávané zboží je ´v databázi´ a shání se u dodavatelů - i několik týdnů, u Amazonu stejně jako u Vltavy.
Jiří Hlavenka
předseda představenstva InternetShops, a. s.
(provozovatel sítě největších internetových obchodů v ČR, např. Vltava.cz, Cybex.cz, Musickatalog.cz, Orchidea.cz, Kancelar.cz atd.)