Největší tuzemský slevový portál Slevomat chce opustit slevový trh a zaměřit se na prodej luxusnějšího zboží. Loni server například prodal 30 domů a několik aut. Stále více se Slevomat zaměřuje na prodej zájezdů a dovolených - loni prodal 220 tisíc pobytů.
Výprodejové zboží má v nabídce nahradit postupně dražší segment. „Kdysi obvyklé výprodeje tak střídají exkluzivní nabídky šité na míru, často i zcela beze slevy. To je trend, kterým se chceme do budoucna ubírat, a slevový trh, který jsme vytvořili, zcela opustit,“ řekla ředitelka Marie Chytilová.
Dlouhodobě podle ní roste průměrná útrata zákazníků na portálu, nyní dosahuje 709 korun. Oproti dřívějšku nabízí Slevomat i nabídky v hodnotě desítek tisíc korun, v několika případech i za milióny. V nabídce tak lze najít hodinky české značky Prim, luxusní vůz Cadillac Supercharged, nabídky cestování do Dubaje, Brazílie či New Yorku, elektroniku Pioneer nebo značkovou kosmetiku a oblečení.
Portál si brousí zuby na jedničku na trhu:
Překoná Booking? Slevomat chce být lídrem dovolených
„Chceme se stát dobrými partnery pro velké značky, ať už v módě, zboží nebo službách. Určitě chceme na svých stránkách stále častěji nabídku známých či vyhlášených hotelů a restaurací,“ dodala ředitelka.
Loni Slevomat nabídl sortiment, který slevové servery dosud v ČR nenabízely. „Ať už šlo o prodeje nových aut či celých domů. Limitovaná nabídka v omezeném časovém období přitáhla desetitisíce zájemců a konkrétně pak jednotky prodaných automobilů a celkově 30 domů,“ uvedla Chytilová.
Nejrychleji rostl prodej zájezdů a dovolených. Průměrná cena za pokoj pro dva v nabídce loni dosáhla 1572 korun, což bylo meziročně o deset procent více. Vůbec nejrychleji rostoucí segment cestování byly pobyty v cenové relaci od 4500 korun.
Denní návštěvnost Slevomatu se pohybuje mezi 200 až 300 tisíci návštěvníků. Tržby Slevomatu v roce 2015 dosáhly 362 milionů korun a zisk 35 milionů korun, vyplývá z výroční zprávy.
Přečtěte si také: