Volkswagen Passat W8
Do červnového nástupu Phaetonu byl nejluxusnějším strojem Volkswagenu Passat W8. Odejde tato nejsilnější verze úspěšného modelu ve stínu nové limuzíny na smetiště dějin? Zatím se k tomu rozhodně nechystá. Stojí totiž v plné výbavě polovinu toho co Phaeton a jeho výbava je pro střední i vyšší manažery velkých firem více než dostačující. V základu vyjde „véosmička“ na necelých 1,4 milionu korun. Týdeník EURO v červnu vyzkoušel W8 se špičkovou výbavou, testovaný vůz vyšel na zhruba 1,5 milionu korun korun. Na první pohled se tento Passat od svých řadových souputníků nelišil, měl pouze jiný spodní díl zadního nárazníku a z něho vystupující čtyři koncovky výfuku.
Největší rozdíl je pochopitelně ukryt pod kapotou. Jde o osmiválcový motor, který je ve střední třídě raritou. Aby se totiž takový motor před přední nápravu vůbec vešel, museli pro něj konstruktéři vymyslet jedinečnou koncepci. Ta spočívá ve spojení dvou vidlicových čtyřválců s rozevřením patnáct stupňů. Výsledkem je osmiválec kompaktních rozměrů, který z objemu čtyř litrů dává úctyhodný výkon 202 kW. Na druhý převodový stupeň zrychluje do 130 km/hod a na „trojku“ až do 190 km/hod. Jen při rozjezdu jsme museli trochu na plyn šlápnout, těžký stroj se dostal do pohody až kolem dvou tisíc otáček za minutu. Při běžném cestování si motor vystačí s dvanácti litry na sto kilometrů. Ve městě a při rychlé jízdě je třeba počítat se spotřebou kolem sedmnácti litrů.
Také co se týče komfortu interiéru, sahá Passat W 8 po vyšší třídě. Krémová barva interiéru zvyšuje dojem luxusu, sedadla jsou rozměrná a pohodlná. Dílenské zpracování je precizní. Špičková standardní výbava obsahuje vedle již zmíněných prvků čtyři airbagy, samočinnou klimatizaci, bixenony či výkonnou audiosoupravu Gamma s osmi reproduktory, všechno za základních 1,4 milionu korun. Když se k tomu přidá ještě tempomat, čtyři parkovací čidla vzadu, perleťový lak, dešťový senzor, mlhovky a měnič kompaktních disků, cena Passatu W8 se vyhoupne o sto tisíc výše.
Volkswagen Passat W8
- Motor zážehový osmiválec
- Objem 3999 cm3
- Největší výkon 202 kW
- Převodovka šestistupňová
- Největší rychlost 250 km/hod
- Spotřeba 13,1 l/ 100 km
- Základní cena 1 401 000 Kč