Menu Zavřít

Na trh hybridních vozů vstupuje další silný hráč, skupina PSA má velké ambice

5. 10. 2018
Autor: Peugeot

Tlak Evropské unie na snižování zplodin a emisí CO2 v automobilovém průmyslu stále roste. Automobilky jsou tak už dlouhé roky nuceny vést nekonečný boj o každý gram. V poslední době se prodírají do popředí plug-in hybridy a s nimi se chystá prosadit i silný hráč mezi automobilkami – druhý největší výrobce vozidel v Evropě, skupina PSA. Letos v Paříži představila impozantní řadu hybridních modelů a oznámila jejich uvedení v roce 2019.

Skupina PSA ale není na hybridním trhu žádným nováčkem. Značka Peugeot, která do koncernu patří, uvedla už v roce 2012 první dieselový hybrid na světě – model Peugeot 3008 HYbrid4. V následujících letech tímto pohonem vybavila i modely řady Peugeot 508. Do loňského roku, kdy program s názvem „HYbrid4“ ukončila, prodala 63 000 hybridních vozů.

Příští rok se na trh alternativních pohonů vrátí s novým Plug-in hybridem, ale půjde na to úplně jinak. Na rozdíl do původního projektu je nový hybridní systém benzínový a dobíjecí. Benzínový proto, že naftové motory se mimo Evropu takřka neprodávají, a PSA stejně jako ostatní automobilky životně potřebuje Čínu. Dobíjecí proto, že zákazníci chtějí auta s dojezdem na elektřinu v řádu desítek kilometrů, zrychlení na úrovni sportovních vozů a nulové omezení z hlediska modularity a zavazadlového prostoru. A Peugeot jim díky dlouholetým zkušenostem a detailnímu know-how dokáže vyhovět, což také v Paříži demonstroval.

Hybridní systém, který Peugeot a ostatní značky koncernu PSA používají, se skládá z klasického benzínového čtyřválce o výkonu 180 nebo 200 koní, jednoho nebo dvou elektromotorů o výkonu 110 koní, speciálně upravené osmistupňové automatické převodovky e-EAT8 a vysokonapěťové baterie lithium-iontového typu (300 V).

Baterie má kapacitu mezi 11,8 KWh a 13,2 KWh, což odpovídá úrovni nejlepších baterií na trhu a díky tomu je vůz schopen ujet čistě na elektřinu 50 až 60 kilometrů. Vzhledem k tomu, že v Evropě více než polovina lidí pravidelně cestujících vozem najezdí méně než 50 kilometrů denně, je zřejmé, že tento pohon osloví početnou zákaznickou obec. Peugeot předpokládá, že cílovou skupinou pro hybridní pohon bude hlavně firemní klientela usilující u svých vozů o snížení TCO, tedy provozních nákladů. To je důvod, proč při zavádění hybridního pohonu upřednostní firmami žádané modely Peugeot 3008, 508 a 508 SW.

Peugeot 3008 dostane výkonnou kombinaci silnějšího benzínového a dvou elektrických motorů. V součtu to dělá 300 koní, což je výkon, kterého ještě žádný sériový Peugeot nedosáhl. Nejmocnější Peugeot v historii navíc poskytne pohon všech čtyř kol a úctyhodné zrychlení z 0 na 100 km/hod za 6,5 vteřiny.

Modely 508 a 508 SW se spokojily se slabším motorem o výkonu 180 koní a jedním elektromotorem. Kombinovaný výkon tak dosahuje 225 koní. Hnací ústrojí sice neumožňuje pohon 4×4, ale zato bylo do vozu zabudováno tak, aby se nijak nezmenšila kabina ani zavazadlový prostor. Čistě na elektřinu dojede 40 až 50 kilometrů.

MM25_AI

Všechny modely vykazují spotřebu paliva jen 2,2 l /100 km a emise CO2 pod 49 g/km. Dobíjení na maximum se uskuteční za 8 hodin pomocí standardní zásuvky 8A, silnější zásuvka 14 A zkrátí tuto dobu na polovinu a příplatkový systém Wallbox dokonce jen na necelé 2 hodiny.

Zdá se, že skupina PSA přichází na trh s plug-in hybridem, který má veškeré přednosti, navíc ve velice líbivých vozech. O tom, zda uspěje, ovšem rozhodne cena, a na tu si potenciální zájemci budou muset počkat minimálně do příštího roku.

  • Našli jste v článku chybu?