TEST:BMW www.invelt.cz
Když se řekne BMW pětkové řady, tak si většina z nás představí luxusní šestiválcovou limuzínu žehlící vysokou rychlostí levý jízdní pruh německého autobahnu a hýčkající vysokého manažera v dokonale padnoucím obleku celou armádou pokročilých palubních asistentů.
KRÁL ŽEBŘÍČKŮ
Nová „pětková“ generace G31 tuto ideu vycizelovala téměř k naprosté dokonalosti a motorističtí novináři ji po právu usadili na trůn nad věčné rivaly Mercedes E a Audi 6. Aby také ne. V Mnichově jí dali do vínku to nejlepší z vrcholného prezidentského korábu řady sedm, ať už se jedná o samotnou platformu, či hypermoderní palubní systémy a luxusní prvky, které z tohoto auta udělaly dokonalý dálniční business jet. V něčem je však nová pětka oproti své předchůdkyni přece jen zcela jiná, vrátila se ke kořenům a tradicím značky. Není už „jen“ rychlá a komfortní, technici konečně odhodili pravítko spojující město A s městem B a vrátili pětce hravost a touhu zatáčet, a s tím jí vrátili i charakter a charizma. A když si představíte, že zrovna sedíte v BMW530d xDrive Touring v černé barvě s M paketem a tmavě modrými třmeny brzd a pod kapotou pobrukuje řadový šestiválec, tak je toho charizmatu na rozdávání. Není to ale charizma uhlazeného elegána, svalnatá silueta, hranaté koncovky výfuků, přimhouřené světlomety a široké ledvinky s agresivně řezaným lemem předního nárazníku vám spíš připomenou Steva McQueena v roláku s přivřenýma modrýma očima a sirkou v zubech.
HORSKÝ ĎÁBEL
Tohle auto se také jako on s chladnou tváří a zdánlivě ledovým klidem rádo dere na vrchol, má to v krvi. Proto jsme se rozhodli ho trochu provětrat v úzkých horských silničkách mezi Špindlerovým Mlýnem a Harrachovem. Stačí jen přepnout z režimu Comfort do režimu Sport a podsvícení digitálního štítu se ihned změní na ostře červenou, bočnice sportovních sedadel se přifouknou a celé auto se připraví ke skoku. Po sešlápnutí plynového pedálu na rovince se tohle wellness na kolech promění v bestii, která vystřelí na stovku za pouhých 5,4 sekundy. Tuhá karoserie a špičkový podvozek s předními lichoběžníkovými závěsy a zadním víceprvkovým zavěšením s adaptivními tlumiči dávají zapomenout na skutečné rozměry auta, které se chová velmi lehce a agilně. S pomocí skvěle padnoucího „emkového“ volantu obšitého jemnou kůží posíláte bavoráka nadšeně do jedné zatáčky za druhou, kterými projíždí jako břitva až do chvíle, kdy se přímo ve středu vozovky uprostřed skal objeví obrovská kláda, která musela jen před chvílí spadnout na silnici. Silné ostré brzdy vás během okamžiku zachrání před neodvratnou srážkou. Pětka se jen elegantně prosmýkne, zvíří oblak třísek a kůry a vy si můžete oddychnout. Zvládla to na jedničku. Je čas zvolnit, přepnout na režim Comfort, pustit si Lanu Del Rey z audiosystému Bowers & Wilkins Diamond surround sound a při jemné masáži zad vnímat jednu z osmi uklidňujících vůní Ambient Air, která během okamžiku provoní celý interiér. •
SPOLEČNOST INVELT Na exkluzivní služby, které k vozům BMW neodmyslitelně patří, se můžete spolehnout u společnosti Invelt. Ta působí na trhu více než pětadvacet let. V showroomech v Praze a Plzni lze vybírat kromě vozů také z lifestylových doplňků a příslušenství.