Menu Zavřít

Na vrcholu přitvrzuje

23. 5. 2008
Autor: Euro.cz

Prosazují se specializované prodejny

bitcoin_skoleni

Pro maso k řezníkovi, pro make-up do parfumerie, pro lyže do sportu – čeští spotřebitelé stále více preferují specializované obchody, jejichž síla na trhu roste. I to je trend v retailu, který posiloval v loňském roce. Definitivně se také potvrdilo, že zákazníci se vracejí do malých samoobsluh. Svou pozici přitom utužuje první desítka obchodníků, jejichž tržby meziročně vzrostly o třicet miliard korun. Zbytek žebříčku TOP 50 českého obchodu 2007, který minulý týden zveřejnily Incoma Research a časopis Moderní obchod, vyrostl o devět miliard korun. Celkové tržby první maloobchodní padesátky přesáhly 406 miliard korun a meziročně stouply o 37 miliard. „Na vrcholu žebříčku probíhá bouřlivá koncentrace mezinárodních řetězců. Konkurenční boj bude dále přitvrzovat, a to zejména na diskontním trhu,“ uvedl Zdeněk Skála z Incomy. Připomněl jeho dosavadní bilanci: z patnácti zahraničních řetězců již pět opustilo český trh. Díky několika úspěšným konceptům, především u tabákového zboží či spotřební elektroniky, se zvolna zvyšuje podíl českých firem na celkových tržbách TOP 50.

TOP 10
Pořadí 2007*Pořadí 2006*Obchod*Tržby 2007 (mld. Kč)*Tržby 2006 (mld. Kč)
1. - 2.*1.*Ahold ČR*42*38,5
1. - 2.*3*Tesco Stores ČR*42*36
3.*2.*Makro C&C ČR*39,3*38,3
4.*4.*Kaufland*35*31
5.*5.*Globus ČR*23*20,5
6.*6.*Penny Market*18,6*17,3
7.*7.*Geco Tabak*17,7*14,9
8.*8.*Lidl ČR*16,5*14
9.*9.*Plus Discount*13,5*13
10.*12.*Billa*13*8,5
Pramen: Incoma Research, Moderní obchod

  • Našli jste v článku chybu?