Nové Audi A4
PRAHA – Koncem prvního čtvrtletí by se měla na tuzemském trhu objevit nová verze Audi A4. Od dosavadního modelu by se měla odlišit především širší nabídkou motorů. Pod kapotou se má objevit zcela nový hliníkový dvoulitrový čtyřválec o výkonu 96 kilowattů a také třílitrový šestiválec o výkonu 162 kilowattů. Příznivci naftových pohonů budou moci volit některý z agregátů TDI, které jsou vybavené vystřikovacím systémem čerpadlo–tryska. Vedle čtyřválce 1,9 TDI o výkonu 96 kilowattů nebude chybět ani vyspělý šestiválec 2,5 V6 TDI, který je ještě o 36 kilowattů silnější.
Nové Audi A4 se také bude moci pochlubit nádrží zvětšenou na sedmdesát litrů, takže se dojezd vozu s naftovým pohonem prodlouží až zhruba na 1300 kilometrů. Pohonné jednotky nového Audi A4 budou přenášet svůj výkon buď jenom na přední kola, nebo prostřednictvím systému quattro na všechna čtyři kola. Vedle manuálních převodovek se do verzí s pohonem předních kol bude dodávat i bezstupňová samočinná převodovka multitronic. Audi A4 označuje výrobce za vůbec první vůz své třídy, v jehož výbavě se multitronic objevuje. Dalším prvenstvím nového modelu má být hliníkové zavěšení kol, které má vozu propůjčit výborné jízdní vlastnosti.
Změnu u nového auta dozná také design. Nová „á čtyřka bude mít světlomety s čirým krycím sklem, splývavou linii a jemně klínovitou siluetu. Hlavním trumfem aerodynamiky stroje bude koeficient odporu vzduchu cx 0,28. Německá automobilka při vývoji nezanedbala ani bezpečnost nového auta. Kromě obvyklých prvků pasivní i aktivní bezpečnosti se ve standardní výbavě nového modelu objevuje například i vyspělý elektronický stabilizační systém ESP nebo elektronický brzdový asistent. Ten dokáže v případě nouzového brzdění bleskurychle zvýšit tlak v brzdovém systému, což se projeví ve zřetelném zkrácení dráhy potřebné pro zastavení vozu.