Nelze neocenit oddanost, s níž se Alfa Romeo drží svých kořenů. Ostatní výrobci kombinují a vymýšlejí nové kabriolety určené do terénu a dodávky uzpůsobené k závodění, aby si odškrtly další kolonku označenou nový segment. Alfa Romeo se však pouze snaží tvořit krásné automobily, které svým majitelům poskytují důkaz o jejich estetickém cítění a vzrušení z rychlosti. Tak jako nová Alfa 159, která se v Česku objeví v říjnu.
Při navrhování sedanu, na jehož liniích se s designovým centrem automobilky podílelo studio Giorgetta Giugiara, bylo třeba přidat na důrazu nejen v oblasti vzhledu, ale i technické vytříbenosti a množství prestižních doplňků. Alfa 159 tak na rozdíl od svého předchůdce, modelu 156, posílila v oblasti pohonných jednotek. Nejslabší turbodieselová devatenáctistovka je o pět koní zdatnější a vrcholná verze zosobněná šestiválcem o objemu 3,2 litru disponuje 260 koňmi. Nejvýkonnější varianta přitom poprvé získala pohon všech kol, který si automobilka odzkoušela na kombících Crosswagon Q4 a Sportwagon Q4.
Kabina se kromě audiosystému od společnosti Bose chlubí službou bConnect, díky níž se může řidič z vozu prostřednictvím mobilní sítě spojit s operátorem. Osobní asistent má být schopen splnit téměř jakékoli přání, počínaje informováním o nejprůjezdnější trase do cíle řidičovy cesty a konče rezervací letenek nebo místa v restauraci. V Alfě si snad jsou jisti tím, co dělají. Pokud by totiž 159 nesplnila očekávání zákazníků, mohl by některý z nich škodolibě požádat o adresu nejbližšího showroomu konkurence.