Cincinnati (Bloomberg, Reuters) – Poprvé po osmi letech se ocitl americký koncern Procter & Gamble v záporných číslech. Čistá ztráta za čtvrtý kvartál fiskálního roku činila 320 milionů dolarů v porovnání s čistým ziskem 516 milionů dolarů, kterého dosáhla společnost ve stejném období předchozího roku.
Výkonný ředitel společnosti A. G. Lafley, který je ve své funkci čtrnáct měsíců, se snaží vyléčit společnost rozsáhlou restrukturalizací. Již v roce 1999 byla zahájena kampaň sledující snížení nákladů a nalezení nových odbytišť. Tempo změn v březnu letošního roku ale Lafley označil za nepostačující. Zamýšlí propustit dalších téměř 10 000 zaměstnanců. Po předchozí redukci opustilo společnost 15 000 lidí.
Dalším jeho významným krokem je pozvolný ústup z potravinového trhu a specializace na zdravotnické a kosmetické výrobky. To považují analytici za rozumné, protože Procter & Gamble je příliš malou společností na to, aby mohla úspěšně konkurovat potravinářským gigantům. V únoru letošního roku založil společně s Coca–Colou potravinový joint ventures, který mimo jiné bude vyrábět brambůrky Pringels a džusy Sunny
Delight, které spadaly pod Procter & Gamble.
Naopak od farmaceutické společnosti Bristol–Myers Squibb odkoupil Procter & Gamble divizi Clairol, která se specializuje na výrobky vlasové kosmetiky. „Clairol přinese zisky již ve druhém roce po uzavření smlouvy, tvrdí optimisticky Lafley. Společnost zaplatila za kosmetickou divizi necelých pět miliard dolarů.