Poté, co VW uložil k ledu inovace Phaetonu, našla automobilka nové uplatnění pro drážďanskou továrnu. V pondělí namísto luxusního modelu sjel z pásu tamní první elektrický golf.
Drážďanský závod Volkswagenu v pondělí zkompletoval první E-Golf. Po skončení výroby největšího modelu Phaeton automobilka svůj reprezentativní výrobní závod přestavěla na výrobu zmíněného elektromobilu. Od května jich chce vyrábět 35 denně. Elektrický Golf, který už vzniká také v kmenové továrně ve Wolfsburgu, má dojezd nejvýše 300 km.
Na německý trh chce proniknout outsider z Východu:
Putinova Lada chce dobýt německý trh. Pomoci má český manažer
Prosklenou továrnu VW zprovoznil v roce 2001 jako reprezentativní závod pro výrobu modelu Phaeton. Zmíněný sedan vyšší střední třídy ale nebyl úspěšný a koncern i v důsledku skandálu s manipulací při měření emisí loni vývoj nového typu výrazně utlumil. Výroba Phaetonu skončila v březnu 2016.
Ofenziva s nejistým rozjezdem
Volkswagen investoval do přestavby drážďanského závodu 20 milionů eur (530 milionů korun). Elektrickou verzi nejúspěšnějšího modelu značky bude v Drážďanech montovat 250 až 300 lidí, což je jen menší část původního stavu. Management podniku už nicméně vyhlíží okamžik, kdy továrna výrobu elektromobilů zvýší.
Změna výrobního programu v drážďanském závodě je součástí ofenzivy Volkswagenu na trhu elektromobilů. Šéf podniku Lars Dittert věří, že elektromobilita bude jedním z klíčových rysů značky VW. K tomu patří i vývoj kompletně nového modelu místo prosté instalace elektromotoru a baterie do karoserie vozu původně vyvinutého pro konvenční pohonnou jednotku.
Přečtěte si také: