PRAHA (zdf) - Stát vydává málo peněz na propagaci země v zahraničí, tvrdí jedni. Druzí oponují, že financí je dost, ale vydávají se neúčelně.
Nový ministr pro místní rozvoj Pavel Němec, do jehož resortu cestovní ruch patří, v nedávném rozhovoru pro Lidové noviny připustil, že podpora ze strany státu je nedostatečná. „Problematiku je možné řešit zvyšováním prostředků ze státního rozpočtu, nebo lepším využíváním těchto zdrojů, tedy efektivnější propagací Česka v zahraničí“. Týdeník EURO proto položil ministrovi otázku, které řešení je podle něho účelnější, kde vidí ve svém resortu rezervy a nakolik se s jeho příchodem změní státní politika v oblasti turistiky. Přes příslib tiskového oddělení však ani po deseti dnech ministrova vyjádření nedorazila.
Přestože by více peněz jistě přivítal každý, rezervy v oboru zřejmě existují. „Finanční prostředky jsou,“ míní Ladislav Hollý, výkonný ředitel regionální agentury cestovního ruchu Beskydy-Valašsko. Situaci by podle jeho vyjádření pomohla transparentnější grantová politika: obsah všech vítězných projektů by měl být veřejně přístupný, aby se ti neúspěšní mohli poučit. A co by podle šéfa agentury mělo ministerstvo změnit nejdříve? „Pokud se dávají peníze na podporu veletrhů, mělo by se najít řešení, aby se jich mohly zúčastnit i menší města a obce,“ dodává Hollý, podle něhož právě jejich absencí podobné akce ztrácejí smysl a stávají se jen společenskými událostmi pro velké firmy. Jako vzorovou hodnotí nedávno ukončenou dvouměsíční výstavu uspořádanou ve varšavském Českém centru.