Přejeme si české potraviny, byť budou dražší. Nechceme kupovat lacinější dovážené. A ještě budeme rádi dotovat české zemědělství, protože ho nelze nechat napospas volnému trhu. K takovému názoru se přihlásily tři čtvrtiny lidí z Vysočiny v průzkumu pro televizní předvolební speciál Václava Moravce. Zemědělci při pohledu na koláčové grafy museli zaplesat. Tolik příznivců! Je jen škoda, že občané na patriotismus zapomenou, když v supermarketech a diskontech tlačí nákupní košíky. Nebo snad Marťani pomohli Kauflandu v Česku zdvojnásobit zisk a Lidlu k vytvoření rekordního zisku? Obě společnosti z německé skupiny Schwarz byly na špici žebříčku tuzemského maloobchodu za rok 2008 (loňské výsledky nejsou známy). Přitom Lidl a Kaufland si na snahu nabízet české potraviny ani nehrají. Ale je před volbami a lidé jen odkoukali od politiků, že něco jiného se říká a něco jiného dělá. Navíc, kdo se vyzná v tom, co je česká potravina? Je to salám z tuzemského masokombinátu, který do něj semlel maso a různé odřezky dovezené z Rakouska (možná původně z českého prasete)? A co jogurt z drážďanské mlékárny, do níž dodávají mléko čeští zemědělci? Pozor třeba na Danone. Kdo ví, co z bohatého sortimentu vyrábí benešovská mlékárna a co se vozí z Polska?
Při předvolebních otázkách z Vysočiny plných českého jídla ale muselo mnoha divákům zaskočit. To když moderátor Moravec nahrál komunistickému lídru Pavlu Kováčikovi: „Už abyste byli ve vládě, abych se dozvěděl, co byste dělal (pro záchranu českého zemědělství).“ Václave, radši to vědět nechtějte!