Menu Zavřít

Nákladný návrat na burzu: zisk Levi Strauss klesl o 62 procent

10. 7. 2019
Autor: Profimedia.cz

Americkému výrobci džínového oblečení Levi Strauss & Co. klesl ve druhém fiskálním čtvrtletí čistý zisk o 62,3 procenta na 28,2 milionu dolarů (643 milionů korun). Zisk stáhly dolů mimořádné náklady spojené s březnovou nabídkou akcií na burze. Příjmy však rostly.

Příjmy se za tři měsíce do 26. května zvýšily o 5,4 procenta na 1,31 miliardy dolarů. Bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů stouply o devět procent.

Firma však současně varovala, že růst tržeb ve druhé polovině roku zpomalí kvůli slabšímu výkonu velkoobchodní divize a také proto, že její fiskální rok končí těsně před tzv. černým pátkem, který je důležitým obdobím pro nákupy. Velkoobchodní divize se na celkových příjmech firmy podílí zhruba třetinou.

Aby se firma lépe vyrovnala s oslabením velkoobchodní divize, investuje do internetového prodeje a maloobchodních prodejen. Rozšířila také své podnikání v Číně, Indii a Brazílii. Díky tomu se jí podařilo ve druhém čtvrtletí zvýšit tržby ve všech segmentech. Nejvyšší růst zaznamenal segment dámského oblečení, a to o 16 procent.


Přečtěte si: Český streetový obchod Footshop jde na východ. Financuje ho Sberbank


Firma se letos v březnu vrátila po více než třech desetiletích na burzu. Od primární nabídky její akcie posílily o téměř 40 procent, napsala agentura Reuters.

Firma Levi Strauss vlastní značky Levi's, Dockers a Denizen. Provozuje zhruba tři tisíce obchodů, její zboží se však prodává ve více než 50 tisících obchodech ve 110 zemích.

bitcoin_skoleni

Kořeny firmy sahají do roku 1853, kdy bavorský imigrant Levi Strauss v době zlaté horečky otevřel v Kalifornii velkoobchod s textilním zbožím. O dvě desetiletí později se spojil s jedním ze svých pravidelných zákazníků a nechali si patentovat vynález - pracovní kalhoty, jejichž kapsy zpevnili kovovými nýty. Tento den je považován za den zrození džín.

Dále čtěte:

Oděvní řetězec Primark míří do Česka. První obchod otevře v centru Prahy

Alza zvýšila tržby na rekordních 25 miliard korun. Plánuje expanzi do Rakouska a Německa

Rekordní černý pátek. Češi v eshopech utratili přes čtyři miliardy korun

Nejrychleji rostou eshopy, maloobchodní tržby i přesto zpomalily růst

  • Našli jste v článku chybu?