Menu Zavřít

Nákladové nádraží čeká změna územního plánu. Praha vypracuje studii

21. 2. 2017
Autor: Euro Martin Pinkas

Praha vypracuje studii pro změnu územního plánu nákladového nádraží Žižkov, která ukončí stavební uzávěru. Nejvýznamnějším rozhodnutím podle náměstkyně pražské primátorky Petry Kolínské (SZ/Trojkoalice) bude určit budoucí trasu tramvaje. Nákladové nádraží přestalo sloužit železniční dopravě před 14 lety, od té doby se řeší jeho další využití. Pozemky mají několik různých vlastníků.

Pro studii městský Institut plánování a rozvoje (IPR) podle Kolínské využije i předchozí dokumenty, které pro zástavbu území vznikly. „Změna je důležitá také v tom, abychom mohli pohnout s budovou nákladového nádraží, kde má vzniknout kulturně-společenské centrum. Aktuální územní plán počítá jen s využitím pro potřeby železnice,“ vysvětlila Kolínská.

V budově, která je už čtyři roky kulturní památkou, by mohly sídlit kulturní instituce v čele s Národním filmovým archivem, který hledá nové sídlo v širším centru Prahy. Uvažovalo se i o možnosti vybudovat v areálu nádraží společné expozice kamenosochařství Národního muzea a hlavního města Prahy.

O zástavbě rozsáhlého území léta nevyužívaného nádraží se mluví několik let. Původně měla kromě kolejí zmizet také zmíněná budova, proti se ale postavili místní obyvatelé i někteří politici. Později byla prohlášena za kulturní památku.


O žižkovském nákladovém nádraží dále čtěte:

Praha odložila vypracování studie na zástavbu Nákladového nádraží Žižkově

Praha vypíše urbanistickou soutěž na zástavbu žižkovského nádraží

Opozice na Praze 3 svolala mimořádné zastupitelstvo. Chce zrušit dohodu s Central Group

 Nákladové nádraží Žižkov


Studie by měla nastínit urbanistické a dopravní řešení území včetně veřejných prostranství. Například, kudy povedou tramvajové trati nebo, kde budou školy či parky. Zabývat by se měla i funkcionalistickou budovou a jejím využitím. Studie však nebude řešit celé území, jeho část na severozápadním okraji totiž vlastní Central Group a tam je již vydáno územní rozhodnutí a stavební uzávěra tam neplatí.


IPR čelil personálním problémům. Čtěte proč:

Metropolitní plán nemá kdo dělat. Skoro všichni členové IPR podali výpověď


Radnice Prahy 3 v loňském roce schválila smlouvu s firmou Central Group, která vlastní severozápadní část území a chce tam postavit přes 2000 bytů. Městské části firma přislíbila vybudovat školku. Smlouvu kritizovala opozice na Praze 3, která ji považuje pro radnici za nevýhodnou. Podle Kolínské by území mělo být řešeno jako celek.

Podobnou studii jako dnes pro žižkovské nádraží loni v listopadu schválila rada pro podobné území Holešovice Bubny-Zátory.


Přečtěte si exkluzivní rozhovor týdeníku Euro s Petrou Kolínskou:

MMF24

Petra Kolínská: Metropolitní plán se v něčem předběhl

 Petra Kolínská


  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).