Menu Zavřít

Nákup za pár minut. Dáme jídlo spouští pod hlavičkou Dáme market rychlé rozvozy spotřebního zboží

16. 8. 2021
Autor: Dáme jídlo
  • Česká odnož společnosti Delivery Hero, Dáme jídlo, spustila pod názvem Dáme market službu na rychlé doručování spotřebního zboží

  • Síť kurýrů pokrývá 21 měst v celé republice s výjimkou Karlovarského kraje

  • Quick commerce se ukazuje jako bleskově rostoucí obor, v prvním čtvrtletí letošního roku poptávka po rychlé rozvážce ve světě stoupla o 400 %

  • Kromě rychlosti doručení se Dáme jídlo snaží zákazníkům vyjít vstříc i rozšiřováním nabídky o alternativní možnosti stravování


Nákup u dveří za 30 minut, pohodlně a bez nutnosti se zvednout z gauče. Na podobný koncept zákazníky láká rozvážková služba Dáme jídlo, která letos posiluje segment quick commerce. To znamená, že v některých případech kurýr jídlo doveze i během čtvrt hodiny. Od chvíle, kdy platforma Dáme jídlo tento trend v tuzemsku představila poprvé, sice uplynulo teprve pár měsíců, ale nabídka zboží v rámci segmentu quick commerce je ale čím dál pestřejší a služba se rozšiřuje do dalších regionů.

Firma pojmenovala nákupní službu Dáme Market a v příštích týdnech ji spustí například v Brně a v Plzni. Plánuje také přijmout další obchodní partnery, takže zákazníci si budou moci nechat dopravit domů kromě potravin i řezané květiny, drogerii, delikatesy a hračky z prodejny Hamley’s.

„Každý, kdo jednou vyzkouší doručení nákupu do pouhých 30, 20, nebo dokonce 15 minut od objednání, už nechce měnit. Volný čas je pro lidi čím dál důležitější a oceňují, když mohou sami rozhodovat, jak ho využijí,“ říká výkonný ředitel Filip Fingl. Za pravdu mu dávají i tvrdá data ze statistik společnosti Delivery Hero, pod niž české Dáme jídlo patří. Jen v letošním prvním čtvrtletí zaznamenala skupina 400% meziroční nárůst počtu objednávek v rámci takzvané quick commerce.

Dovoz do deseti minut

Quick commerce v podání Dáme jídlo už funguje ve většině krajů, kurýři dováží celkem v jednadvaceti městech po celé republice s výjimkou Karlovarska. Logistická síť pokrývá téměř celou Prahu a přidává další obce. V Praze, Jihlavě a Plzni nyní navyšuje počet partnerských poboček Žabka a doručování nákupů z tohoto obchodu nově nabídne i v Příbrami a Táboře. „Zájem zákazníků v regionech předčil naše očekávání, což nás ještě více motivuje rozšiřovat pokrytí na nová místa,“ popisuje Fingl.

Jídlo u dveří za 15 minut. Taxislužba Bolt chce konkurovat Rohlíku
Přečtěte si také:

Jídlo u dveří za 15 minut. Taxislužba Bolt chce konkurovat Rohlíku

Rozšiřování nabídky quick commerce se kromě partnerských obchodů týká i vlastní služby Dáme market. Tu startup provozuje od letošního února a aktuálně rozváží ze čtyř skladů na území hlavního města a jednoho skladu v Olomouci. V nejbližších týdnech budou zprovozněny další sklady Dáme market v Brně, Plzni a Praze-Košířích, v září pak budou následovat České Budějovice, Praha-Malešice či Liberec a do budoucna jsou v plánu i další regiony.

Díky rozšiřování sítě skladů, kurýrů a partnerských obchodů by se průměrná doba doručení měla postupně stáhnout na patnáct minut. „Zkušenosti naší mateřské společnosti Delivery Hero ze zahraničních trhů ukazují, že je možné se dostat i pod 10 minut,“ říká Fingl. Jako příklad uvádí Berlín, kde působí sesterská značka Dáme jídlo Foodpanda.

Skupina Delivery Hero se na rychlé nákupy začala zaměřovat už v roce 2019 a v současnosti spolupracuje s 80 000 partnery v pětatřiceti zemích. Quick commerce cílí oproti předchozím způsobům doručování jídla na novou skupinu zákazníků. Zaměřují se na ty, kdo potřebují ušetřit maximum času. Zájem ze strany klientů se meziročně čtyřikrát znásobil a jen v dubnu koncern zaznamenal v průměru 400 tisíc objednávek denně.

Veganské jídlo i dárky

Nabídka Dáme jídlo zahrnuje rozvoz snídaní, obědů, večeří a nápojů z okolních restaurací a také čerstvé potraviny, dárky či doplňky stravy. U nás startup zahájil činnost před devíti lety.

Největší úspěch platforma slavila v době uzavřených restaurací, kdy rozvezla až milion jídel denně. Po opětovném uvolnění vládních nařízení se Fingl propadu neobává, ze statistik prý vyplývá, že zákazníci změnili své spotřebitelské návyky trvale a obliba rozvozu roste dál. Dáme jídlo už před pandemií zažívalo každý rok vzestup o 40 až 50 %. „Důvodem je jednak trvale sílící poptávka po on-line službách, jež zákazníkům dokážou šetřit čas, jednak hraje roli i naše expanze do dalších měst a rozšiřování rozvozových zón tam, kde už působíme,“ uvedl ředitel.

Burger, kosmetika i spodní prádlo až ke dveřím. Wolt na podzim spustí vlastní rozvážkový obchod
Přečtěte si také:

Burger, kosmetika i spodní prádlo až ke dveřím. Wolt na podzim spustí vlastní rozvážkový obchod

V tuto chvíli se služba přizpůsobuje změnám poptávky, i co se týče nabídky alternativních způsobů stravování. Kromě zdravých potravin, lokálních produktů a doplňků stravy zařazuje do sortimentu například veganská jídla, o něž je zvýšený zájem především v Praze a Brně. „Jen za poslední rok vzrostl počet veganských restaurací téměř o čtvrtinu. Aktuálně se tak jejich počet na platformě Dáme jídlo pohybuje v řádu stovek," vysvětluje marketingový ředitel Dáme jídlo Břetislav Stromko. „Počet objednávek veganských jídel pak byl letos v červenci na platformě Dáme jídlo meziročně o 40 procent vyšší,“  dodává s tím, že to částečně ovlivňuje i trend růstu celé platformy.

V jihomoravské metropoli je přitom podíl veganských objednávek čtyřikrát větší než ve zbytku země, nejvíce zastánců masa naopak žije na Ostravsku.

MM25_AI

Kromě Dáme jídlo se na českém trhu věnuje quick commerce například konkurenční služba Wolt.

  • Našli jste v článku chybu?