Menu Zavřít

NAKUPOVAT!

7. 8. 2001
Autor: Euro.cz

Spotřebitelský barometr

Ještě nikdy nebylo přesvědčení o momentální výhodnosti velkých nákupů tak silné jako nyní. Vyplývá to alespoň z šetření Spotřebitelský barometr, kde v srpnu vystoupal index nákupních úmyslů na 60 bodů, nejvyšší hodnotu od roku 1992, kdy sp olečnost GfK Praha s šetřením začala. Jenomže předtím od května skoro stejně strmě klesal, takže čert ví, jak to lidé vlastně myslí. Bohužel, jinou dobrou zprávu Spotřebitelský barometr nepřináší. Další čtyři dílčí indexy mapující názory na celkový stav hospodářství a na finanční situaci domácností v srpnu klesly a nebýt enormní výše nákupního odhodlání, klesl by i ;celkový index spotřebitelské důvěry. Takhle se po červencovém propadu zvýšil, ale nepatrně, o jediný bod, na 38,5. Jak vyplývá z grafu, lze v letošním roce zaznamenat jisté zlepšení nálady spotřebitelů, nicméně o nadšení se zatím nedá mluvit.

  • Našli jste v článku chybu?