Menu Zavřít

Náměty na uvolnění

6. 5. 2005
Autor: Euro.cz

Test

Přístup Volva má něco do sebe. U všech svých modelů klade důraz na precizní zpracování i neokázalý šarm a přitom se svým charakterem od ostatních značek výrazně liší. U vyšší střední třídy tomu není jinak. Modernizovaná verze Volva V70 dostala kromě drobných úprav vzhledu další dávku příměsi zvané pohodlí.
Pro faceliftované kombi švédská automobilka totiž připravila nové kožené čalounění sedadel, jehož kvality se uplatní především při cestování na dlouhé vzdálenosti. Sedadla disponují tím správným druhem měkkosti, takže pro posádku působí spíše jako relaxační křesla. V okamžiku, kdy se řidiči zachce trochu šlápnout na plyn, však jejich přátelské objetí výrazně povolí. Jednak hrozí, že po kůži řidič klouže ze strany na stranu a jednak boční vedení neposkytuje dostatečnou oporu v zatáčkách.
Jenže s Volvem V70 se nespěchá. A turbodiesel D5 k tomu navíc ani mnoho záminek neposkytuje. Jeho výkon 163 koní se dá označit spíše za průměrný, zvláště při uvážení hmotnosti vozu a jeho 2,4litrového objemu válců. Od agresivní práce s plynovým pedálem rovněž odrazuje výrazný projev turbodmychadla. Po každém prudším sešlápnutí následuje dvouvteřinová pauza a teprve poté automobil rázně vystřelí kupředu. Plynulejší nárůst výkonu by rozhodně neškodil. Výrazným kladem je naopak nízká spotřeba, která se při testu pohybovala lehce nad osmi litry nafty na sto kilometrů, což je s ohledem na pohon všech kol velmi dobrý výsledek.
Týdeník EURO vyzkoušel verzi s nejvyšší výbavou Summum, jež měla navíc za příplatek dynamický podvozek Volvem pojmenovaný Four-C. Pokud se aktivuje tlačítkem na středové konzole, odpružení ztuhne a automobilu poskytuje v zatáčkách jistější projev bez jakéhokoliv náklonu. Přitom ani na nerovnostech není vůz nepohodlný. V kombinaci s precizní šestistupňovou převodovkou a přesným řízením je jediným zábleskem adrenalinu v důstojně se tvářícím kombíku. A to je přesně dávka, která mu stačí.

Volvo V70 D5 AWD Summum
Motor přeplňovaný vznětový pětiválec
Objem 2401 cm3
Max. výkon 120 kW
Převodovka 6stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 210 km/h
Průměrná spotřeba 7,3 litru na 100 km
Základní cena 1 491 000 Kč

Klady
- jízdní vlastnosti
- prostorný a kvalitní interiér
- přesná převodovka

WT100

Zápory
- boční vedení sedadel a jejich klouzavý povrch
- výrazný turboefekt

  • Našli jste v článku chybu?