Menu Zavřít

Naskenovat, zkontrolovat a rovnou koupit. Česko-slovenská appka Wewell otevírá vlastní marketplace, kosmetiku s ní vybírá už 300 tisíc lidí

22. 4. 2024
Doba čtení: 3 minuty
Autor: Wewell
  • Aplikace technologického startupu Wewell, prostřednictvím které lze vybírat bezpečnou kosmetiku na míru, přichází s vlastním tržištěm
  • Skrze nový marketplace budou moci uživatelé nakupovat 15 tisíc výrobků, jejichž bezpečnost si pomocí aplikace předem ověří
  • Wewell aktuálně požívá na 300 tisíc uživatelů. Kromě Česka a Slovenska firma působí také v Polsku, Rakousku a Německu

Česko-slovenská aplikace Wewell, která svým uživatelům umožňuje nakupovat kosmetiku odpovídající jejich pokožce a zároveň je informuje o složení zvolených produktů, své služby rozšiřuje také o marketplace. Na něm mohou uživatelé pro ně vhodné produkty nově rovnou zakoupit. Na výběr přitom mají z 15 tisíc položek od 600 různých značek. Složení pak mohou zjistit u více než půl milionu přípravků, aplikace u nich rozpozná téměř 30 tisíc přísad včetně toxických složek a alergenů.

„Nový marketplace je pro nás důležitým milníkem a posouvá možnosti naší aplikace na úplně novou úroveň. Nad rámec skenování a detekce nevhodných látek v daném výrobku nyní nabízíme i možnost hladkého a pohodlného nákupu,“ komentuje spoluzakladatel a generální ředitel Wewell Gurami Jobava.

Jinými slovy, uživatel aplikace si může kdekoli, třeba i na návštěvě, naskenovat výrobek, o který má zájem. Tímto krokem zkontroluje složení daného produktu a zjistí, zda se hodí k jeho typu pleti. V případě, že se mu poskytnuté informace budou zamlouvat, může si produkt rovnou objednat. To vše během pár kliknutí.

Dobrý byznys a osvěta k tomu. Aplikace Wewell zkoumající složení kosmetiky získala investici ve výši 1,25 milionu eur
Přečtěte si také:

Dobrý byznys a osvěta k tomu. Aplikace Wewell zkoumající složení kosmetiky získala investici ve výši 1,25 milionu eur

„Zároveň může samozřejmě libovolně procházet celou nabídku. Věříme, že si každý zaslouží najít produkty, které vyhovují přímo jemu, a mít možnost si je jednoduše objednat,“ dodává Jobava s tím, že ve Wewell uzavřeli partnerství s 30 prodejci kosmetiky, jako jsou Biooo.cz, BioRuza, OnlineMedical či Bottega Verde.

Krém i šampón na míru

Že je výrobek pro zákazníka skutečně vhodný, pozná dotyčný podle toho, že se shoduje s jeho specifickým pleťovým profilem. Ten vychází z dotazníku, který byl navržen týmem dermatologů. Uživatel v něm odpoví na otázky týkající se stavu jeho pokožky, aplikace následně vyhodnotí faktory jako jeho fototyp, vlastnosti pleti a stav kůže.

„Na základě dotazníku a toho, které konkrétní škodlivé látky uživatel ve svém profilu vyřadí, jsme schopni určit, nakolik je pro něj daný produkt vhodný,“ přibližuje spoluzakladatel a CTO Wewell Vladimír Pečený, který však vzápětí říká, že to je pouze jedna strana mince: „Abychom věděli, jaké produkty uživatelům vůbec doporučit, potřebujeme analyzovat konkrétní ingredience každého produktu a určit jeho shodu s konkrétními pleťovými profily, a to napříč tisíci výrobky.“

Složení vyhodnocuje umělá inteligence

Zhruba tisíc produktů denně je aplikace schopná vyhodnotit díky automatizovaného modelu umělé inteligence. U některých produktů je však zapotřebí podrobnější expertní analýza. V tomto směru ve Wewell spolupracují třeba s databází CosIng Evropské komise či Univerzitou Tomáše Bati ve Zlíně.

Jen pro ty lidi, kteří hledají kvalitní kosmetiku, ale aplikace určena není. Přínosem se snaží být i pro osoby trpící nějakým onemocněním kůže. A nápomocná umí být rovněž alergikům na konkrétní látky. „Wewell je tak určen pro všechny, kterým záleží na péči o sebe, ale i pro ty, kteří nemají jinou možnost než být obezřetní,“ míní specialistka společnosti Natálie Podešvová.

bitcoin_skoleni

Kosmetický gigant Avon pod palbou kritiky. Své produkty nadále prodává v Rusku a současně tam nabírá i nové obchodníky
Přečtěte si také:

Kosmetický gigant Avon pod palbou kritiky. Své produkty nadále prodává v Rusku a současně tam nabírá i nové obchodníky

Možnost skenovat libovolné výrobky a odhalovat tak jejich složení přinesla aplikaci technologického startupu, který působí také v Polsku, Rakousku a Německu, už 300 tisíc uživatelů. Na 50 tisíc z nich navíc firmě přibylo během prvních dvou měsíců tohoto roku, takže není divu, že zde s rychlým růstem počítají i letos.

Jako nástroj na skenování a kontrolu složení kosmetických výrobků vznikla aplikace Wewell v Česku a na Slovensku v roce 2021. O dva roky později získal od investorů kapitál na expanzi a rozšíření svých funkcí. Investici ve výši 1,25 milionu eur firmě poskytli Fondy Crowdberry Investment Management, Zero Gravity Capital spadající pod Zero One Hundred a angel investor Jakub Borovička.

  • Našli jste v článku chybu?