Menu Zavřít

Nastává doba digitální

22. 5. 2017
Autor: Euro.cz

Pojišťovny ze skupiny Vienna Insurance Group investují do digitálních technologií

Přestože je pojišťovnictví ze své podstaty konzervativní, ani tento sektor finančního trhu se nevyhýbá inovacím. To potvrzují i tři pojišťovny z významné rakouské skupiny Vienna Insurance Group (VIG): Kooperativa, Česká podnikatelská pojišťovna a Pojišťovna České spořitelny.

Likvidace s tabletem

Jak moderně likvidovat pojistné škody na autech, ukazuje Kooperativa pojišťovna. Ta vloni své likvidátory vybavila unikátní aplikací pro tablety a chytré telefony. „Technik pojišťovny tedy dnes přijede ke klientovi na prohlídku poškozeného vozidla jen s tabletem a chytrým mobilním telefonem. Do aplikace v tabletu zadá potřebná data o vozidle a identifikační znaky vozu. Tablet poté komunikuje s aplikací pro mobilní telefony, která umožňuje pořídit fotodokumentaci škody. Při zadání přesného poškození vozidla pak technik v tabletu dokáže vyčíslit výši škody a vypočítá výši pojistného plnění,“ vysvětluje mluvčí Kooperativy Milan Káňa.

„Aktuálně dokážeme přímo v terénu kalkulovat cca 90 procent osobních a užitkových vozidel do 3,5 tuny,“ doplňuje Jiří Cita, ředitel společnosti Global Expert, která pro Kooperativu škody likviduje. „Po ukončení zápisu o poškození a kalkulaci škody protokoly automaticky odcházejí do spisu likvidátora pojišťovny a formulář zápisu o poškození je vystaven na webu konkrétní pojišťovny pro klienta k nahlédnutí či ke stažení,“ dodává Jiří Cita. Aplikace se přitom ukázala natolik užitečná, že Kooperativa zvažuje její nasazení i v dalších oblastech. „Kromě škod na automobilech testujeme její použití i na škodách na nemovitostech. Navíc aplikaci představíme i ve Vídni, projevily o ni zájem i některé sesterské společnosti v dalších zemích, kde VIG působí,“ doplňuje Milan Káňa.

Bezchybný online

Zajímavou inovací se může pochlubit i Pojišťovna České spořitelny (PČS), která vloni spustila systém pro hlášení pojistných událostí elektronickou cestou přímo prostřednictvím webu pojišťovny. „Systém klientům nabízí individualizované hlášení podle sjednané pojistné smlouvy a dále jim podle vyplněných informací řekne, které dokumenty mají přiložit. Aplikace také pomocí automatických kontrol zabezpečuje bezchybné nahlášení, které putuje rovnou na stůl likvidátora,“ vysvětluje tisková mluvčí PČS Jana Náchodská s tím, že aplikace klientům také umožňuje online sledování stavu jejich pojistné události, položení dotazu likvidátorovi a hodnocení celé likvidace.

Aktuálně online hlášení využívá téměř tři a půl tisíce klientů pojišťovny měsíčně.

Každá čtvrtá pojistná událost je tak nahlášena elektronicky a z pohodlí domova. „Klienti oceňují zejména to, že mají hlášení více pod kontrolou, a také rychlost likvidace,“ doplňuje generální ředitel Pojišťovny České spořitelny Petr Zapletal. K tomu dodává: „Nejčastěji nám klienti hlásí denní odškodné za úrazy a onemocnění.“ Pojišťovna přitom online hlášení pojistných událostí nadále zdokonaluje. „Od dubna mohou klienti nahlásit online ošetřování dítěte,“ představuje nové možnosti online systému Petr Zapletal.

Na internet i na mobil

V online světě je aktivní i Česká podnikatelská pojišťovna (ČPP), jejíž klienti využívají aplikace Moje ČPP a Smart ČPP.

Služba Moje ČPP je dostupná na stejnojmenné internetové adrese a poskytuje přehled o sjednaných smlouvách, platbách, postupu likvidace nahlášené škody a také upozorňuje na splatnost pojistného.

FIN25

„Klient může prostřednictvím této služby vkládat dokumenty nutné k vyřízení škody, což urychlí následné vyplacení škody. Ke službě evidujeme již více než 600 tisíc přístupů a téměř 120 tisíc vložených dokumentů,“ vysvětluje tisková mluvčí ČPP Renata Čapková. Druhá aplikace, Smart ČPP, je určena pro chytré telefony. „Ta zajistí řidičům potřebnou pomoc v okamžiku nehody a pomůže zrychlit i následný proces likvidace škody. V případě nutnosti zásahu asistenční služby aplikace zajistí přímé spojení a odeslání souřadnic nepojízdného vozidla pro rychlejší lokalizaci řidiče potřebujícího pomoc,“ vysvětluje Čapková.

ČPP nyní chystá online novinku v oblasti havarijního pojištění. „Jde o mobilní aplikaci, prostřednictvím které lze nafotit vozidlo pomocí mobilu nebo tabletu již při sjednání pojištění. Stačí pouze vyplnit číslo pojistné smlouvy a registrační značku vozidla. Aplikace pak navede, co přesně je třeba vyfotit,“ vysvětluje Čapková s tím, že aplikace následně zajistí doručení obsahu do provozního systému ČPP a rovnou digitální dokumenty zatřídí a přiřadí ke správné pojistné smlouvě.

  • Našli jste v článku chybu?