Nápad žulového příspěvku na stavbu není ani nový, ani americký
V den zahájení hokejového šampionátu v Praze (24. dubna) se začnou prodávat venkovní dlaždice chodníku kolem Sazka Areny. K dispozici jich je dvacet tisíc a jedna bude stát čtyři tisíce korun. Zájemci si na ně mohou nechat vytesat nápis libovolného znění. Vyplní dotazník, který odevzdají ve vybraných pokladnách haly a nejpozději do tří týdnů mohou být navěky slavní. Text je limitován počtem písmen a musí jej schválit etická komise Bestsportu, provozovatele arény. Ta posoudí, zda žádaný nápis odpovídá dobrým mravům a neobsahuje například sexistické nebo rasistické výroky. Nepočítá se však s embargem na politické hlášky, pokud nevybočí z mezí slušnosti. Mluvčí Bestsport Jan Vala uvádí, že komise však nebyla ještě ustavena.
Dědictví z kamene.
Žulový prstenec kolem arény se zřejmě časem stane unikátním památníčkem. Nápad šéfa Sazky Aleše Hušáka, který si ho přivezl z Ameriky, není ovšem nikterak nový. Již před sto lety mohli lidé přispět na výstavbu baziliky na Svatém Hostýně tím, že si koupili jeden z 250 schodů, jejich jména jsou na nich dodnes zvěčněna. O tom, jak vypadají moderní pamětní dlaždice u Sazka Areny, se lze přesvědčit na prvních osmi žulových čtvercích u hlavního vchodu od metra. Návštěvníci, kteří tam postávají, čtou, kdy se v hale poprvé bruslilo či jak hrála Slavia svá play-off se Zlínem. „Vnější prstenec dlažby zůstane vyhrazen zaznamenávání významných událostí. Jeho délka je asi 250 metrů,“ odhadl architekt Jiří Vít, jeden z autorů stavby. „Až se první řada popíše, může ji následovat druhá, případně další.“ Doba pro vytesání nápisů se odhaduje na týden. „Bude záležet na zájmu, ale masový útok se nepředpokládá,“ uvedl Petr Šec ze společnosti TeliaCall, která prodej pamětních dlaždic zajišťuje. „Každý nájemce obdrží certifikát, který bude deklarovat umístění a držitele dlaždice. Ta se pak může dědit z pokolení na pokolení.“
Skyboxy téměř vyprodané.
Z celkového počtu 1326 klubových sedadel v ceně 45 tisíc korun za rok se v Sazka Areně prodalo více než tisíc míst. „I nás překvapilo, jak to šlo dobře,“ konstatoval Šec. Dalším výnosem arény mají být i osobní vizitky na klubových sedadlech za dva tisíce korun. TeliaCall nyní čeká, až výrobce sedadel umístění, materiál a vzhled vizitek technologicky vyřeší. „Budou zřejmě z eloxovaného hliníku a odhadujeme, že většina majitelů klubových sedadel si je pořídí,“ míní Šec. Úspěšně se prodávají i skyboxy v cenách 2,7 a 3,1 milionu korun ročně. Ze 66 luxusních lóží jich bylo pronajato nebo rezervováno 58, zbývá posledních osm, těch levnějších, jež jsou umístěny za hokejovými brankami. Mezi nájemci skyboxů převažují firmy se zahraniční majetkovou účastí. Ryze českých společností je pouze několik. Volný zůstává nejdražší skybox za 4,9 milionu korun, který však není umístěn na hlavní frontě. „I o něm ale již předběžně jednáme,“ informoval Petr Šec.