Menu Zavřít

Návnada AutoCADu

27. 10. 2014
Autor: Euro.cz

Petr Brož Kancelář Petra Brože leží v rekonstruovaném přístavišti (Pier) s výhledem na Bay Bridge, kousek od Googlu, Salesforce.com a dalších velikánů Silicon Valley. Také Brožův zaměstnavatel patří mezi zvučná jména. Je to společnost Autodesk, která vyvíjí profesionální jako AutoCAD, Maya, 3ds Max a Inventor. Petr Brož ale pracuje na trochu jiném, ale stejně důležitém produktu.

Ten nástroj se jmenuje Tinkercad a mladý absolvent doktorandského studia Západočeské univerzity v Plzni jeho vývoji šéfuje. Tinkercad není pro Autodesk důležitý z pohledu celkových tržeb, má ale zásadní edukační roli. Je to jednoduchá aplikace, pomocí které je možné modelovat trojrozměrné objekty. Ty pak lze využít různě, třeba si je vytisknout na 3D tiskárně.

MM25_AI

tak jsme si řekli, že do Tinkercadu přiděláme modul pro tuhle hru. Neuvěřitelně nám narostl počet uživatelů,“ popisuje Brož.

Minecraft je takové lego převedené do digitální podoby, nedávno ho koupil Microsoft za 2,5 miliardy dolarů. Hlavní důvod: dostat se k mladým lidem a zakořenit u nich. Tak, aby značku Microsoft znali a v budoucnu se k ní vraceli. Podobné je to s Autodeskem a Tinkercadem. „Tyto mladé lidi pak v budoucnu můžeme konvertovat na naše tradiční velké aplikace,“ vysvětluje Brož. Petr Brož má v týmu velice kreativní kolegy a k dispozici prototypovou dílnu plnou špičkových 3D tiskáren. „Tu dílnu nám stavěl člověk, který podobné prostory udělal i pro designérský tým Jonyho Iva v Applu,“ vykládá nadšeně při prohlídce. l

  • Našli jste v článku chybu?