Rüsselsheimský Opel rozběhl počátkem letošního roku výrobu modelu Vectra nové generace. Vůz, který má ukázat budoucí stylistický směr automobilky, se poprvé předvede tento týden při autoshow v Ženevě. V prodeji má být už na jaře.
Nová Vectra vyjede nejprve jako čtyřdveřový sedan poháněný čtyřválcovými motory řady ECOTEC o výkonech od 74 kW až po 108 kW (zážehové motory), respektive od 74 kW až po 92 kW (vznětové motory). Opel také v Ženevě poprvé představí v těchto variantách pětistupňovou samočinnou převodovku, která umožňuje i manuální volbu rychlostních stupňů. Špičkovou verzí modelové řady Vectra pak má být Vectra GTS poháněná zážehovým šestiválcem 3.2 V6 o výkonu 155 kW, jehož točivý moment vrcholí na hodnotě 300 Nm. GTS, historicky nejvýkonnější Vectra, se v nabídce této modelové řady objeví na podzim roku 2002.
Nabídku modelové řady Vectra v průběhu dvou let po její premiéře postupně rozšíří řada dalších karosářských verzí, motorů a převodovek. Vyrábět se bude také v modernizovaném závodě v Ellesmere Port ve Velké Británii. To vše by mělo zaručit návrat Vectry na špičku svého segmentu na evropském trhu.
Jedním z nejvýraznějších prvků Vectry třetí generace je její vyspělý podvozek IDS (Interactive Driving System). Nová Vectra bude mít například víceprvkovou zadní nápravu typu multi-link, elektro-hydraulický posilovač řízení, který mění svůj účinek na základě pokynů elektronické řídicí jednotky a řadu dílů z lehkého hliníku pro snížení hmotnosti. Podvozek IDS garantuje perfektní jízdní vlastnosti a vysoký komfort cestování za všech podmínek.
Míru aktivní bezpečnosti zvyšuje ještě elektronický stabilizační systém ESPPlus zcela nové generace, který si také ve Vectře odbude tento týden svoji premiéru. Na rozdíl od konvenčních stabilizačních systémů ESP, které eliminují přílišnou nedotáčivost vozu přibrzděním pouze vnitřního zadního kola, systém ESPPlus přibrzďuje až tři kola najednou, takže stabilizující efekt tohoto zásahu je mnohem výraznější a účinnější.
Ve střední automobilové třídě sklízel Opel velké úspěchy už od sedmdesátých let – nejprve se třemi generacemi modelů Ascona, kterých se vyrobilo 4,4 milionu kusů, a později s Vectrou první a druhé generace. Jejich výroba se vyšplhala až ke hranici 4,5 milionu kusů. Současná Vectra se stala nejprodávanějším vozem své třídy v řadě zemí a držela si titul evropského nejpopulárnějšího modelu střední třídy v letech 1996 až 1998.