Menu Zavřít

Návrat v přátelské rovině

7. 5. 2004
Autor: Euro.cz

Je třeba odbourat bariéry z minulosti, říká nový jednatel Eurotelu

Zlepšit vzájemnou komunikaci mezi Českým Telecomem a Eurotelem a dohlédnout na finanční toky mobilního operátora. To jsou hlavní úkoly Michala Heřmana, nového jednatele Eurotelu a ředitele pro transformaci Českého Telecomu (ČTc). Post v Eurotelu obsadil společně s Martinem Bekem předminulý týden poté, co dozorčí rada Telecomu odvolala dosavadní jednatele Terrence Valeskiho a Luboše Bôrika (EURO 18/2004).

EURO: Vracíte se do Eurotelu po třech a půl letech. Jaké to je? HEŘMAN: Necítím to jako návrat v plném slova smyslu. Nadále zůstávám zcela zodpovědný za transformační program Českého Telecomu, takže bych o návratu do Eurotelu, kde nebudu zastávat exekutivní pozici, ani nemluvil.

EURO: Jak budete dělit čas mezi Eurotel a Telecom? HEŘMAN: Jsem plně vytížen transformačním programem Českého Telecomu, v jeho rámci jsou však zahrnuté i synergické projekty s Eurotelem. Můj kolega Martin Bek je na tom opačně, jeho úvazek u mobilního operátora je prakticky stoprocentní. Má v Eurotelu kancelář a tráví tam celý pracovní den. Oproti tomu já mám svou kancelář tady a v Eurotelu si ji zřizovat nebudu.

EURO: Rozdělili jste si s Martinem Bekem zodpovědnost za určité úseky či části firmy? HEŘMAN: To rozhodně ne. Moje primární role je zde v Českém Telecomu, zatímco primární role Martina Beka je jednatelství v Eurotelu. Nemáme rozložené pole působnosti nebo nějak podobně.

EURO: Jaké jsou hlavní úkoly, s nimiž jste byli na jednatelské pozice jmenováni? HEŘMAN: Především je to zlepšení vzájemné komunikace mezi oběma firmami na úrovni středního a vyššího managementu. Je třeba odbourat bariéry, které tu v minulosti byly. Určitě budeme také kontrolovat finanční toky dceřiné společnosti, což je běžná a zcela přirozená věc.

EURO: Špatnou vzájemnou komunikaci kritizoval i šéf Telecomu Gabriel Berdár. Jak konkrétně hodláte tento problém řešit? HEŘMAN: Firmy se spolupodílejí na řadě projektů, které se týkají nabídky zákazníkům nebo oblasti společného snižování nákladů. To, co očekáváme, je zrychlená a prioritně chápaná spolupráce ze strany Eurotelu. Je potřeba zdůraznit, že je vzájemně výhodná pro obě strany. Zejména finanční dopady jsou přínosné pro Eurotel i Telecom. Cílem je zvýšit hodnotu skupiny Českého Telecomu a připravit ji co nejlépe na privatizaci. Mezi oběma společnostmi existují rozsáhlé možnosti součinnosti, které nejsou rychle přijímány, a tím poškozují společný finanční výsledek skupiny Českého Telecomu.

EURO: Máte z pozice jednatele možnost přímo ovlivňovat personální složení managementu, nebo je nutné to konzultovat s dozorčí radou Eurotelu či mateřskou firmou? HEŘMAN: Má role je prozatím jednatelská a o těchto věcech budeme dál s managementem a dozorčí radou diskutovat.

EURO: Setkali jste se již s managementem Eurotelu či třetím jednatelem Eurotelu Jaroslavem Kubištou? HEŘMAN: Hned druhý den po našem jmenování jednateli se uskutečnila schůzka s managementem Eurotelu, na níž jsme se byli s Gabrielem Berdárem a Martinem Bekem představit. Sdělili jsme své základní představy o vzájemné spolupráci, ale také to, že nechceme zasahovat do operativního řízení Eurotelu. Nemáme zájem omezovat jeho běžnou provozní činnost. S panem Kubištou jsme v prakticky denním telefonickém kontaktu a plánujeme pravidelná týdenní setkání mezi třemi jednateli o věcech, jež je třeba operativně řešit.

EURO: Jak vás management Eurotelu přijal? HEŘMAN: Vzhledem k tomu, že 70 procent lidí, s nimiž jsme se setkali, jsou mí bývalí kolegové, tak to bylo naprosto v klidu. Mé vztahy s nimi, jak pracovní, tak osobní, jsou ve velmi přátelské rovině.

WT100

EURO: V Eurotelu údajně vznikl dokument pojednávající o vašem nepříliš úspěšném ukončení pracovního poměru v tomto mobilním operátorovi. Dostal se vám do ruky? HEŘMAN: Něco takového jsem slyšel, ale neviděl jsem jej, proto mohu těžko něco komentovat. Pravdou však je, že mne nikdo neodvolal, nikdo mne nevyhodil. Z Eurotelu jsem odešel skoro po deseti letech a můj odchod závisel jen na mně. Dostal jsem tehdy nabídku z Komerční banky, kterou jsem přijal. Takto jsem se rozhodl hodně dlouho předtím, než pan Valeski nastoupil do Eurotelu.

EURO: Údajně jste zodpovědný za nevydařenou reklamní kampaň „Go, Ježíšku, go“ před Vánocemi v roce 2000… HEŘMAN: Nechtěl bych to moc komentovat. Jako finanční ředitel jsem s ní měl pramálo společného, byla to čistě marketingová kampaň. Nicméně ji považuji za úspěšnou, Eurotel tehdy získal svého dvoumiliontého zákazníka a zvýšil svůj náskok před konkurencí. Rozhodně tam nebyly nějaké účetní nesrovnalosti. Ti, kteří u toho byli, vědí, jaká je pravda.

  • Našli jste v článku chybu?