Podle výsledků analýzy Euromonitoru letos zaznamenává tento segment i přes pandemii opět nárůst. Jedním z důvodů jsou i protipandemická opatření, která vláda zavedla už koncem března, a která se dotkla majitelů domácích zvířat jen minimálně, protože zverimexy a veterináři dostali od vlády výjimku.
Kolumbijci sice snížili frekvenci nákupů tohoto druhu zboží o 18 %, ale zároveň utratili oproti stejnému období roku 2019 v průměru o 17 % více. Povinná karanténa také přiměla obyvatele, aby častěji používali internetové služby, jako například video konzultace s veterináři.
Velký zájem zaznamenal portál Laika.com.co, který je nejen eshopem s potřebami a krmivem pro zvířata, ale také poskytuje veterinární a poradenské služby jak do domu, tak přes webové rozhraní.
Podle spotřebitelské divize společnosti Kantar v Kolumbii chová více než 4,4 milionu rodin domácí mazlíčky. Každá průměrná útrata majitele vyjde přibližně na 10 000 kolumbijských pesos (přibližně 58 Kč). Převažují nákupy pro kočky, kdy se meziročně objem zvýšil o 24 %, pro psy to bylo o 9 % více v srovnání se stejným obdobím roku 2019.
Zvýšený zájem veřejnosti zaznamenalo pojištění domácích mazlíčků. První takové služby začala nabízet společnost Seguros Mundial, kdy měsíční platba pojistného pokryje veterinární ošetření nebo například pohřeb zvířete. Některé rodinné pojistky se automaticky vztahují i na čtyřnohé členy domácnosti.
Autor je ředitelem zahraniční kancelář CzechTrade v Bogotě