První americkou profesionální ligou, která vyzkouší přenosy ve virtuální realitě, je basketbalová NBA. Od nadcházející sezony bude takto vysílat vždy alespoň jeden zápas týdně. Na virtuální realitu se začíná upínat i anglická fotbalová Premier League.
NBA uzavřela víceletou dohodu s technologickou společností NextVR, která se zabývá vývojem virtuální reality. Výsledek partnerství okusí sportovní fanoušci, vybaveni speciálními brýlemi, už v nadcházejícím ročníku, který začíná ve středu. Každý týden budou moci sledovat minimálně jedno utkání, postupně by se v nabídce mělo protočit všech třicet týmů. Celkem se počítá s minimálně 25 zápasy, které budou k dispozici ve 180stupňovém rozhledu.
Nejde přitom o krok do neznáma. NBA už technologii testuje více než dva roky. Už během sezony 2013-14 vytvořila NextVR první testovací přenos a letos v březnu provedla další pokus. Při zkouškách žádné problémy nenastaly a výsledek byl uspokojivý, takže oba partneři jdou se svým produktem na veřejnost.
Vysílání ve virtuální realitě bude mít kromě velkého počtu kamerových úhlů a grafiky také vlastní komentátorský tým. NBA k němu přistupuje se vší vážností, navzdory tomu, že zpočátku nečeká závratnou sledovanost. „Trh se teprve vyvíjí, ale my mu věříme,“ říká Jeff Marsilio, viceprezident NBA pro globální distribuci médií. „Zatím to je o zážitku pro fanoušky, ale chceme být připraveni, až bude velký zájem.“
Virtuální realitu se chystá využívat i NASA. Přečtěte si více: Kosmonauty při cestě na Mars zabaví virtuální realita |
Na začínající technologické odvětví se začíná orientovat také anglická fotbalová Premier League. Využívá k tomu televizní stanici Sky, která spustila vlastní aplikaci pro virtuální realitu. Už v minulé sezoně došlo k prvním testům, které pokračují i v právě probíhajícím ročníku. Zatím se orientuje spíše na propagační videa, v budoucnu se ale také chystá na přenosy pro širokou masu.
Potenciál prokázalo už zářijové střetnutí univerzit Oklahoma a Ohio State v americkém fotbalu, které ve virtuální realitě sledovalo přibližně 37 tisíc diváků, v průměru kolem dvanácti minut.
Dále čtěte:
Zakladatel Atari se vrací. S monstrprojektem virtuální reality
Platba ve virtuální realitě? Stačí kývnout