V čísle 5/2007 mne zaujal váš podrobný přehled, jak se bránit proti nevyžádaným obchodním sdělením. Rád bych vymáhal na spamujících firmách (alespoň z České republiky) náhradu škody za čas, který mí zaměstnanci stráví mazáním těchto mailů, a za zvýšené výdaje na technologie, které jsem kvůli spamu musel pořídit (rychlejší připojení, filtrační programy a podobně).
V čísle 5/2007 mne zaujal váš podrobný přehled, jak se bránit proti nevyžádaným obchodním sdělením. Rád bych vymáhal na spamujících firmách (alespoň z České republiky) náhradu škody za čas, který mí zaměstnanci stráví mazáním těchto mailů, a za zvýšené výdaje na technologie, které jsem kvůli spamu musel pořídit (rychlejší připojení, filtrační programy a podobně).
Jenže když si představím, že bych tu škodu vyčíslil třeba na sedm tisíc korun měsíčně, tak bych na soudních poplatcích a na advokátovi zaplatil daleko víc… Z toho asi spamující firmy těží - že se nějaká žaloba nikomu nevyplatí.
Vážený pane Böhme, ze žaloby nemusíte mít obavy. Náklady na soudní řízení a související poplatky (vaše zastoupení advokátem) totiž platí poražená strana. Ve skutečnosti by tak spamující firma musela zaplatit nejen vámi požadovanou částku jako náhradu škody, ale zaplatit vám také veškeré výdaje ohledně soudu. Samozřejmě jen tehdy, pokud byste spor vyhrál.