Petr Kopecký
Amazonský šaman dal České pojišťovně (ČP) záruku, že nový člen jejího nejužšího vedení Petr Kopecký (33) je muž na svém místě. Před několika měsíci totiž v ekvádorském pralese manažerovi předpověděl četné pracovní úspěchy. Těch by měl Kopecký v největší tuzemské pojišťovně dosáhnout na postu náměstka generálního ředitele pro obchod a marketing. „Mým úkolem bude obrátit ČP více k zákazníkům a udržet její tržní pozici,“ hovoří o svém poslání novopečený náměstek. Na nynější post přišel ze společnosti LogicaCMG, kde působil ve funkci ředitele divize telekomunikací a finančních služeb.
Docenění po letech.
Až do univerzitních studií žil Kopecký v Kladně. Na toto období vzpomíná jako na kombinaci školy, sportu a pravidelných pracovních víkendů na chalupě. Studium na Vysoké škole ekonomické zahájil v dobách, kdy si, jak tvrdí, někteří z profesorů mysleli, že cena zůstává za každých okolností fixní. Zřejmě i kvůli despektu, který vůči několika vyučujícím pociťoval, nepřikládal studiu velký význam. „Šprt jsem nebyl, přes problémy jsem se obvykle přenesl tvůrčím uvažováním,“ charakterizuje se Kopecký. Nyní však připouští, že „ekonomka“ pro něj byla důležitější, než si dříve myslel. „Rozhodl jsem se proto škole něco vrátit,“ objasňuje důvod, proč na VŠE v současnosti přednáší marketing. Jako kantor vidí propastný rozdíl mezi tehdejšími a současnými posluchači. „Mají silný názor a nebojí se ohradit vůči tomu, s čím nesouhlasí,“ porovnává odlišnosti pedagog a má pro větší odvahu studentů vysvětlení, „Je to zřejmě tím, že již od prvních ročníků, na rozdíl od doby před patnácti lety získávají praktické zkušenosti u dobře řízených firem.“
Řád a chaos.
K výběru zaměstnání přistoupil Kopecký po studiích s rozvahou. „Reklamu a marketing jsem vyhodnotil jako příležitost, která mi umožní získat ve světě byznysu orientaci,“ vysvětluje své rozhodnutí vstoupit do propagační branže. I po letech vidí manažer reklamní sféru jako ideální výchozí bod pro čerstvé absolventy. „V reklamě si člověk rychle udělá představu o firemní kultuře, o obchodní a marketingové strategii v různých segmentech trhu či o chování spotřebitelů,“ domnívá se Kopecký, jehož prvním působištěm se stala agentura McCann-Erickson. „Nabídli mi plat šest tisíc korun, což mě potěšilo,“ tvrdí s nadsázkou. Ve společnosti prošel téměř všechny pozice. Začínal jako asistent a postupně se vypracoval na šéfa klientského servisu, podílel na tvorbě marketingových strategií pro mezinárodní i lokální společnosti, jako například pro Opel, Nestlé, Poštovní spořitelnu či Investiční a Poštovní banku. Po sedmiletém působení v McCannu mu chairman konkurenční společnosti MARK/BBDO Marek Šebesťák nabídl ředitelské křeslo a Kopecký návrh přijal. „McCann–Erickson je přísně organizovaná síť, která na mne působila trochu strnule,“ vysvětluje svůj přestup reklamní stratég. „Naopak MARK/BBDO je chaotičtější, ale velmi tvořivá síť agentur,“ dodává. Pod Kopeckého vedením získala Šebesťákova firma například Toyotu, Tomu či jeho současného zaměstnavatele – Českou pojišťovnu. Šebesťák na Kopeckého působení v BBDO vzpomíná: „Přestože jsme se v názorech na řízení agentury někdy neshodovali, považuji Petra Kopeckého za velmi schopného a loajálního manažera, který se pro firmu obětoval.“
Pryč od sloganů.
Před třemi lety Kopecký reklamní sféru opustil a přijal místo ředitele divize telekomunikačních a finančních služeb společnosti LogicaCMG. „Propagační boty mi už začaly být těsné,“ vysvětluje další profesní změnu. Reklama pro něj přestala být přitažlivá i proto, že jde po povrchu věci. „Nechtěl jsem se v obchodní kreativitě omezovat jen na komunikační strategie,“ tvrdí Kopecký. Na práci v Logice proto vzpomíná jako na otevírání nových obzorů. „Celou dobu působení ve firmě jsem se musel učit a reagovat na nové podněty,“ říká. Jeho bývalý šéf – ředitel Logicy Jan Kubát - angažmá ředitele divize hodnotí: „Projevil se jako člověk, který dokáže na první pohled zákazníka zaujmout a přesvědčit. Dokonale ovšem ovládá i sebeprezentaci.“
Sarkastické zrcadlo.
I přestože v poměrně mladém věku dosáhl na vysokou funkci, působí Kopecký skromně. „Nechci skončit jako někteří mí manažerští souputníci, kteří se dostali na vlastní oběžnou dráhu,“ prohlašuje. V tom, aby se sám sobě nestal satelitem mu podle jeho slov dopomáhá sarkastická manželka a kamarádi. „Kdybych měl šéfovské úlety, určitě by se ozvali,“ věří. Protipólem manažerskému nasazení je pro Kopeckého sport - hraje basketbal, jezdí na koni a vášní je pro něj golf. Ten chápe jako disciplínu, která učí pokoře a sebeovládání. „Na hříšti se člověk musí spolehnout pouze na sebe a neúspěchy nemůže svádět na jiné,“ domnívá se. S nadsázkou vzápětí dodává, že vrcholem golfové sezony je pro něj veřejnosti uzavřený čtyřdenní turnaj kamarádů o trofej gumového trpaslíka. Zatím bezdětný Kopecký se také intenzivně věnuje cestování. Rád vzpomíná na putování po Chile, Novém Zélandu či Ekvádoru, kde potkal zmíněného medicinmana.