Menu Zavřít

Něco na hraní

10. 7. 2006
Autor: Euro.cz

S faceliftem přišla ostrá verze SR160, o kterou se nepořežete

Nissan má v Česku těžký život. V západní Evropě si vede ještě dobře, ale v tuzemsku jeho prodeje za poslední rok jedou jako po skluzavce. A zachránit je nedokáže ani nejmenší model Micra. Jeho modernizovaná verze, která se objevila počátkem letošního roku, to nejspíš také nevytrhne. Jestliže totiž roztomilé auto obyvatele středu Evropy dosud neuchvátilo, novinka jim další převratné důvody neposkytne. Facelift obohatil micru o pár zanedbatelných detailů a také o zatím nejsilnější verzi SR160. Má být něco jako sportovní.
Sportovní… Technik z dealerství Nissanu mi říkal, že si zákazníci často stěžují na tvrdý podvozek. Nicméně není to tak strašné. Nedávno testovaný Seat Cordoba se při přejíždění nerovností choval podstatně tvrdším způsobem a byl nepohodlnější, a to nešlo ani o sportovní verzi. Odpružení v nissanu naladili s ohledem na to, aby se automobil v zatáčkách pokud možno nenakláněl a poskytoval co nejlepší trakci, zatímco ve městě přesvědčivě pohlcoval hrboly. Kompromis automobilce vyšel, ale zároveň přinesl kompromisní řešení.
Jednak je tu rádoby sportovní stylizace auta. Což o to, malé hliníkové pedály jsou kouzelné a kůží obšitý volant efektní stejně jako šestnáctipalcová litá kola a spoiler ukončující střechu v zadní části. Na druhé straně 110 koní, které produkuje benzinový agregát, má dnes každý trochu lepší turbodiesel a i v segmentu micry spadá podobný výkon pouze do lepšího průměru. Ve sportovním stylu střižená sedadla v zatáčkách řidiče příliš nepodrží a o celkovém vyznění designu se dá prohlásit mnoho hezkého, ale dynamický dojem nevyvolává. Podívejte se na micru pořádně. Může se jako ostrý hatchback tvářit automobil, který si říká o zaparkování na pískovišti po boku plastikové tatry?
Na silnici objevíte podobně vyváženou směs pohodlí a rychlosti. V zatáčkách se micra chová způsobně, přilnavost jejích pneumatik je slušná, a když motor přádně vytáčíte, odmění se vám pěkným zvukem. K tomu přidejte výborné řazení a slabší odpor posilovače řízení, jenž je při svižnějším tempu citelnou nevýhodou. Jenže očekávané vzrušení za volantem nepřichází.
Ne že by SR160 nebyla hbitým automobilem. Je tou nejrychlejší microu, k čemuž jí stačí akcelerace z nuly na stovku těsně pod deset vteřin a maximálka kolem 185 kilometrů v hodině. Převodové stupně jsou poskládané v poměrně krátkých rozestupech, což zaručuje rychlé starty na semaforech. Jenže s tím nevystačíte. I když je odezva na plynový pedál na dobré úrovni, ve středních otáčkách se motoru nedostává pružnosti, takže je občas potřeba předjíždění dvakrát rozmýšlet. Schopné ostré hatchbacky typu Fordu Fiesta ST sice již dokázaly, že údaj o výkonu nemusí hrát hlavní roli, tomuto nissanu se to však úplně nedaří.
Zato však micra umí být příjemná nejen v oblasti jízdních vlastností, ale i v kultivovanosti vnitřního prostoru. Přestože třeba plastové výplně dveří se již co do kvality materiálů u konkurence dostaly o kousek dál, vzhled přístrojové desky micry zůstává neotřelý s přehledně koncipovanými budíky a snadno dostupnými ovladači.
Nejvýraznějším hendikepem oproti modernější konkurenci tak zůstává především prostor vzadu. V micře se sice dá posouvat zadní lavicí, a měnit tak poměr mezi zavazadlovým prostorem a místem pro pasažéry, dlouhé cestování vzadu, navíc s plným kufrem, bych ovšem nedoporučil ani nepříteli.
Na jízdy převážně po městě naopak představuje koupě šestnáctistovky zbytečný luxus. S motorem o objemu 1,2 litru a 80 koňmi je micra dostatečně agilní, a navíc má o metr lepší poloměr otáčení než SR160, takže je obratnější při parkování. Nejsilnější verze má možná význam jako módní doplněk - stylové autíčko, které je patřičně dozdobené spoilery, aby se odlišovalo od „obyčejných“ malých nissanů.
Uvažovat o SR160 jako o vlivné součásti vlastní image může pomoci cena. Micra přijde na 426 tisíc korun a ve výbavě má vše dostupné kromě automatické klimatizace, měniče CD a inteligentního klíče, který nemusíte vyndavat z kapsy, abyste se dostali do vozu a odjeli. Tyto tři položky lze dokoupit za třicet tisíc korun, což je jakoby náhodou i sleva, již Nissan na všechny micry momentálně poskytuje. Tak bohatou výbavu u většiny konkurence nenajdete. Otázka zní, zda vám SR160 poskytne tu image, po níž toužíte. Mně by pouhá vnější snaha o sportovního ducha nestačila.

Nissan Micra SR160 Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1598 cm3
Max. výkon: 81 kW
Převodovka: 5stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost: 183 km/h
Průměrná spotřeba: 6,6 litru na 100 km
Základní cena: 425 900 Kč

MM25_AI

Klady + komfortní podvozek
+ stále svěží design
+ vyčerpávající výbava

Zápory - zbytečný důraz na sportovní charakter
- omezený prostor vzadu
- ve městě je méně obratná než její slabší kolegyně

  • Našli jste v článku chybu?