Veřejné zakázky
Průtahy v tendru na propagaci potravinářské značky Klasa neberou konce. Státní zemědělský intervenční fond (SZIF) soutěž vyhlásil už před rokem, pak ji zrušil a opakoval. Vítězem se minulý měsíc stala společnost Comunica. Jeden z účastníků - firma McCann Erickson - ale podal proti rozhodnutí námitky. Tato agentura zajišťovala komunikační kampaň Klasy v uplynulých dvou letech.
„Naše námitky byly pouze administrativního charakteru. Týkaly se například prohození pořadí uchazečů, písařských nesrovnalostí či nedodržení základních kvalifikačních předpokladů,“ uvedl za McCann Erickson Karel Hanzelka. Minulou středu firma obdržela od fondu odpověď. „Nyní ji analyzujeme. Další kroky nechceme předjímat,“ reagoval Hanzelka na dotaz, zda zvažují stížnost na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.
S jakou cenovou nabídkou uspěla Comunica, nechce mluvčí SZIF Petr Hlavatý upřesnit, dokud soutěž nebude definitivně ukončena. Předpokládaná hodnota zakázky na roky 2012 a 2013 byla 310 milionů korun. „Ucházeli se o ni čtyři zájemci,“ připomíná mluvčí.
Kvůli průtahům v soutěži běží letošní propagace značky Klasa v omezeném režimu.
Ačkoli má fond na celý rok zhruba 170 milionů korun, utratil do konce srpna jen 35 milionů. Nyní už bývalý náměstek ministra zemědělství Roman Boček (ODS), který do konce září SZIF řídil, smlouvu s vítězem soutěže nepodepíše. Boček přechází do Českých drah a fond povede první náměstek ředitele Martin Šebestyán. Zatím. Než ODS odmění ředitelským místem vhodnou osobu.
l