Digitální média a sociální sítě jsou již nutností a standardem mezi běžnými uživateli. Jejich význam ovšem raketově nabírá na důležitosti i ve firemní sféře. V dřívějších dobách vytvářel mediální povědomí o firmě tiskový mluvčí. Dnes tuto roli může převzít prakticky kdokoliv a jeho názor bude díky sociálním sítím dostupný během minuty tisícům lidí. Před pěti lety platilo, že firma, která nemá svou webovou prezentaci, neexistuje. V dnešní době spoustu rolí firemního webu nahrazují korporátní stránky daného podniku na Facebooku. V technologicky osvícenějších firmách se dnes také „nosí“ vlastní kanál na YouTube, Twitteru či bohaté zaměstnanecké portfolio na síti LinkedIn.
Bohužel často brání aktivnímu využívání sociálních médií v podnikové komunikaci neznalost a neochota manažerů těmto nástrojům moderní komunikace porozumět. Funguje zde fenomén jakési generační technologické bariéry. Lidem, kteří vyrůstají v době rozvoje určité technologie, tato přejde snadno do krve, zatímco pokud se s ní potkáme až v aktivním věku, máme sklon ji ignorovat či podceňovat její význam coby hračky pro pár vyvolených. Přitom pokud touto krátkozrakostí trpí vedení firmy, které vytváří celou její filozofii, výrazně své organizaci škodí. Prvním předpokladem pro úspěšné zvládnutí firemní komunikace na sociálních sítích je proto pružné složení managementu firmy, ve kterém by se měly mísit zkušenosti se schopností rychle absorbovat trendy moderní doby a uplatnit je v praxi.
Celková efektivnost využití sociálních médií samozřejmě vzrůstá se vzdělaností všech zaměstnanců v této oblasti. Díky sociálním sítím tvoří celá společnost úzce propojený celek. Firma je tak jejich součástí, ať už si tuto možnost zvolí nebo ne. Riziko spojené s tím, jak je společnost vnímána veřejností skrze příspěvky a statusy vlastních zaměstnanců, považuji naopak za výzvu k zamyšlení se nad samotnou firmou a k případnému vylepšení. Odměnou za vytvoření dobře promazaného soukolí komunikace skrze digitální a sociální média je však pro danou společnost jedinečná možnost odlišit se od konkurence a dokonale poznat svého zákazníka. Tyto benefity jsou ve vysoce konkurenčním prostředí naší doby často klíčové a rozhodují o úspěchu či neúspěchu celé firmy.