Nejcennějšími značkami světa jsou i letos Coca-Cola, IBM a Microsoft. Ze stovky žebříčku Interbrand vypadla BP, která se potýkala s únikem ropy v USA.
Autor: Coca-Cola
Hodnota Coca-Coly se zvýšila o dvě procenta na 70,45 miliardy USD (1,33 bilionu Kč). Nejvíce však stoupla cena značek technologických společností Apple a Google, a to o více než 36 procent. Goggle si polepšil na čtvrtou příčku ze sedmé a Apple na 17. z loňské 20. pozice. Googlu pomohl operační systém pro mobilní telefony Android a Applu nové produkty, včetně tabletu iPad. Technologické firmy nyní tvoří polovinu z desítky nejcennějších firem světa.
Nejhodnotnější evropskou značkou je Nokia na osmé pozici. Hodnota značky však klesla o 15 procenta a Nokia spadla z loňské páté pozice na osmou. Problémy automobilky Toyota s bezpečností aut zase vyřadily tuto značku z první desítky. Největší propad zaznamenal Harley-Davidson, jehož prodeje kvůli slabému ekonomickému růstu prudce klesly a hodnota značky se snížila bezmála o čtvrtinu na 3,28 miliardy USD. Firma klesla o 25 příček na 98. pozici.