Menu Zavřít

Nejefektivnější reklama? Reklamní předměty, říkají studie

23. 7. 2018
Autor: Euro.cz

S jakou reklamou vytěžíte z investovaných peněz nejvíce? Podle průzkumu Advertising Specialty Institute vítězí reklamní dárky. U nich klesá cena za zásah na 0,004 oproti 0,033 dolaru za tištěnou reklamu a 0,019 dolaru za reklamu v televizi.

Další data o reklamních předmětech poskytla Asociace třídimenzionální reklamy, která vychází z vlastního i zahraničních průzkumů. Uvádí, že si 83 procent lidí vybaví jméno nebo značku toho, kdo jim věnoval reklamní předmět. A až 58 procent lidí si reklamní předmět ponechá rok a déle.

Od dárku k nákupu

Firmy čím dál častěji využívají reklamní předměty buď jako odměnu za nákup, nebo jako dárek ještě před nákupem.

V prvním případě reklamní dárek udržuje vztah se zákazníkem (který u dárce pravděpodobněji nakoupí v budoucnu znovu), ve druhém pak pomáhá přimět potenciálního zákazníka k nákupu.

Dokládá to další zajímavá studie texaské Baylor University. Tamní výzkumníci sledovali reakce potenciálních zákazníků jednoho nakladatelství, kteří obdrželi dopis s nabídkou. Část dostala dopis bez reklamního dárku, část se zvýrazňovačem a část s kalkulátorem.

Zatímco z první skupiny si objednalo knihu jen devět procent oslovených, zvýrazňovač zvedl objednávky na 16 procent a kalkulátor na 34 procent.

Co z toho plyne? Že vám reklamní předměty pomohou přimět potenciální zákazníky k nákupu, a to tím pravděpodobněji, čím lépe předmět vyberete.

Podle Asociace třídimenzionální reklamy si totiž užitečný reklamní předmět ponechá 93 procent lidí.

Jaké reklamní předměty se vyplatí?

Rozhlédněte se po svém pracovním stole. Co na něm vidíte? Pravděpodobně propisky, hrnek s kávou, blok… Právě tyto předměty patří mezi reklamními dárky k nejoblíbenějším.

„ Velmi oblíbené jsou hrnečky a propisky“ říká Lucia Vavrinčíková z firmy Reda, největšího českého prodejce reklamních předmětů, a dodává: „V posledních letech je na vzestupu zboží pro outdoor, tedy sportovní nože, sportovní lahve, svítilny nebo piknikové tašky a deky. Do popředí se tlačí také zápisníky, hlavně ty z recyklovatelných materiálů, a všeobecně ekologické dárky“

Trendem je také barevnost. Z toho důvodu nabízí Reda plnobarevný potisk a také předměty v celé barevné škále.

Novinkou jsou například kelímky na kávu Tumbler, které pomáhají snížit spotřebu těch papírových a zároveň umožňují výběr z bezpočtu barevných kombinací.

Odlište se!

Reklamní předměty vybírejte tak, aby nezapadly mezi ostatními, které vaši (potenciální) zákazníci běžně dostávají. Vyberte takové, které využijí v každodenním životě, ať už ve spojitosti se svou prací, nebo s volným časem. I reklamní propiska může zaujmout, zvlášť pokud vyberete multifunkční kousek se zabudovaným zvýrazňovačem nebo koncem na ovládání chytrých zařízení, případně pokud sáhnete po kvalitním provedení. Ve druhém případě se jako kvalitní, a přitom cenově nepřemrštěná, nabízí značka Santini.

Jestli chcete vybrat správný dárek, který má duši a bude účinný, je právě teď ten správný čas na výběr a realizaci.

Pokud se nad dárky zamyslíte, určitě se trefíte do černého. Dárek je radost, a proto jsme tu pro vás již 27 let, abychom vám pomáhali radost rozdávat.

Zastavte se za námi v Praze, Brně, Zlíně, Plzni nebo Ostravě, kde vám poradíme s výběrem reklamního dárku i jeho konkrétní podobou. •

FIN25

www.reda.cz

  • Našli jste v článku chybu?