Každý horký den znamená pro pivovarníky šanci, jak zlepšit své prodeje. Platí to pro velké i malé pivovary. Ve vedrech se přitom prodává dobře nejen klasické pivo, ale i nealko nebo speciality.
Autor: Jakub Stadler
Humpolecký Rodinný pivovar Bernard zvýšil meziročně v prvním pololetí výstav o 5,2 procenta na 95 688 hektolitrů. Vyšší odbyt se týkal piva v láhvích i nealkoholického piva. Dobře se prodával také nový sladový nápoj s příchutí švestky, řekl mluvčí pivovaru Zdeněk Mikulášek. Tržby za pivo meziročně stouply o osm procent na 168 milionů korun. Prodej piva podle Mikuláška hodně závisí na počasí. „Například v dubnu, kdy bylo nádherně, prodal pivovar svůj dosavadní měsíční rekord - 20.600 hektolitrů,“ uvedl.
O něco víc piva než před rokem posílá Bernard také do zahraničí. „Jedná se především o Skandinávii. Zde pivovar získal nové trhy v Norsku a rozšířil distribuci ve Švédsku,“ přiblížil Mikulášek. Pivo Bernard začal nabízet i jeden z obchodních řetězců ve Velké Británii. Tamní zákazníci mohou ochutnat jantarové nealkoholické pivo a speciální černé pivo. Největší množství humpoleckého piva ale tradičně směřovalo na Slovensko.