Menu Zavřít

Nejen pro manažery

26. 11. 2005
Autor: Euro.cz

Správně motivovaný zaměstnanec je k firmě loajální

Slovo benefity dokonce i odborná veřejnost často zařadí mezi nadstandardní výhody pro manažery. Podle manažerů pojišťovny AEGON pro klíčové zákazníky pro Moravu a Čechy, Radka Macha a Petra Šmída, je to omyl. Benefity čili zaměstnanecké výhody nabízí firmám na klíč a pro všechny zaměstnance.

Jak to děláte, respektive od kdy? ŠMÍD: Byť jsme na trhu od dubna letošního roku, daří se nám. V segmentu životního pojištění vidíme obrovský potenciál, a proto jsme se rozhodli věnovat se mu již v prvním roce působení v České republice. Máme tým velmi zkušených manažerů v regionech.
MACH: Klientům chceme poskytovat maximální podporu při zavádění životního pojištění jako zaměstnanecké výhody. Rozšiřujeme nabídku pro různé skupiny zaměstnanců, například v současné době velmi populární stabilizační pojištění. Jsme na začátku, ale díky zkušenostem našeho týmu jsme „očkováni“ proti dětským nemocem.

Benefity jsou pro firmy zboží, proč by si je měly pořizovat? Budou mít složitější agendu. Jak je přesvědčíte? ŠMÍD: Právě úspor respektive efektivnosti vynakládaných prostředků se zaměstnanecké výhody týkají. Přímé úspory jsou stanoveny daňovými zákony a přínos pro firmu lze jednoznačně stanovit. Nepřímé se projevují tak, že správně motivovaný zaměstnanec je loajální k firmě. Bude chtít pracovat dobře, snad i více a bude rezistentní k nabídkám od jiných firem. Ve firmě zůstanou zkušení a zapracovaní, což vede k lepším službám pro zákazníky.

Jsou benefity výhodnější pro zaměstnavatele nebo zaměstnance? ŠMÍD: V případě produktů podporovaných státem vyhrávají jednoznačně obě strany. Důvody jsou přitom zřejmé - zaměstnavatelé výrazně ušetří na mzdových nákladech, zaměstnanci naspoří více než při individuálním sjednání životního pojištění díky příspěvku od zaměstnavatele. Oběma stranám reálné úspory zčásti uhradí stát a vzhledem k demografické situaci vydělá i on v podobě budoucích spokojenějších penzistů.

Myslíte, že třeba životní pojištění naučí uvažovat zaměstnance řekněme dále do budoucnosti? MACH: Určitě. Každý den se dovídáme o nepříjemných životních situacích, i když se naše ekonomická situace lepší a košíky v hypermarketech se plní. Je dobré mít nějaká zadní vrátka pro případ nouze. A pokud mi pojištění rizika hradí nebo na něj přispívá zaměstnavatel, proč to nevyužít?

Zbývá vyřešit provozní problém. Kdo povede příslušnou agendu nebo vytvoří správnou vnitropodnikovou směrnici? ŠMÍD: To je přesně to, co jsme měli na mysli, když jsme zmiňovali zkušenost našeho týmu. Víme, že zaměstnanecké výhody přinášejí určitý nárůst administrativy. My ale zodpovědné pracovníky zaškolíme. Pomůžeme jim při přípravě dokumentů i vnitropodnikových směrnic.

Výsledkem je tedy služba, která funguje jakoby sama od sebe? RM: V ideálním světě ano. Naštěstí naše know-how eliminuje spoustu problémů hned na počátku. Po zavedení výhod totiž přijde vždy velmi citlivé období, kdy všichni očekávají naplnění prodejních slibů.

Co můžete zaměstnancům takové společnosti nabídnout? ŠMÍD: Kromě vlastní správy individuální pojistné smlouvy získají zkušeného finančního poradce a profesionální servis. Abychom jim usnadnili výběr, vytvoříme informační materiály včetně internetové nástěnky. Nabízíme pojistku s nemalým příspěvkem podniku a vyjdeme vstříc i rodinným příslušníkům zaměstnance.

Zaměstnanci je tedy nabídnuta pojistka s příspěvkem podniku a na placení pojistného se podílí s podnikem. Kdo je majitelem pojistky? Kdo ji podepisuje? MACH: Majitelem pojistky neboli pojistníkem je zaměstnanec a je na jeho vůli, jestli využije nabízené výhody. To stvrdí svým podpisem na návrhu pojistné smlouvy.

bitcoin školení listopad 24

S každým zaměstnancem jednáte osobně? Co rodinní příslušníci? Dodáváte jen produkty AEGON Pojišťovny, nebo i spřízněných organizací? MACH: Každému se věnujeme individuálně a na profesionální úrovni během trvání pojistky. Dle firemní hierarchie nabízíme balíčky produktů. Nabízíme i vhodné doplňkové produkty a služby, takový „výběr z hroznů“ našich aliančních partnerů. Jsme schopni pro ně zajistit nadstandardní podmínky.

Lidé si dosud pamatují osud zkrachovalého koncernu Enron, který zaměstnancům zpronevěřil úspory i penzijní podnikové fondy. ŠMÍD: Znovu zdůrazňuji, že majitelem pojistky je u nás zaměstnanec a peníze se akumulují na účtu toho, kdo podepisoval pojistnou smlouvu. Krach zaměstnavatele se ho dotkne jen do té míry, že přijde o budoucí příspěvky. Hradí je sám nebo další zaměstnavatel, může i přerušit placení pojistného. Poslední alternativou je ukončení smlouvy a vyplacení odkupného.
(jdo)

  • Našli jste v článku chybu?