Americká síť multikin AMC Theatres (AMC) dosáhla minulý týden rekordních tržeb. Ty jí zajistil hlavně nebývalý úspěch ,Barbenheimera‘, tedy dvojice hollywoodských blockusterů Barbie a Oppenheimer, jejichž premiéry se odehrály jen několik málo dní po sobě. V nedělní tiskové zprávě největší světový řetězec kin oznámil, že od 21. do 27. července získal nejvyšší příjmy ze vstupného od založení společnosti v roce 1920.
Fenomén Barbenheimer měl během druhého promítacího víkendu v amerických kinech mimořádně vysoká čísla návštěvnosti, jež výrazně překročila očekávání. Barbie tak podle CNN dokázala o víkendu vydělat 93 milionů dolarů (přes dvě miliardy korun) a Oppenheimer téměř 47 milionů (více než jednu miliardu korun).
Letošní nejúspěšnější debut
Předminulý víkend byl pro AMC vůbec nejnavštěvovanějším od začátku pandemie covidu v roce 2020, ten dosud poslední byl pak pro řetězec v pořadí třetím nejrušnějším. Akcie společnosti na tyto informace reagovaly asi sedmiprocentním nárůstem.
Během zahajovacího víkendu si Barbie od režisérky Grety Gerwigové vydělala na americkém trhu přibližně 162 milionů dolarů (přes 3,5 miliardy korun), díky čemuž měl film vůbec nejúspěšnější debut roku 2023. Zároveň se jednalo také o historicky nejvyšší počáteční výdělek u filmu, který režírovala žena.
Tržby hlavního konkurenta Barbie Oppenheimera od režiséra Christophera Nolana se za první víkend v USA vyšplhaly na zhruba 82,5 milionu dolarů (přibližně 1,8 miliard korun). Celosvětově už si oba filmy dohromady vydělaly více jednu než miliardu (téměř 22 miliard korun), čehož dosáhly za pouhých 10 dní od premiéry.
Barbie vidělo tři sta tisíc Čechů
Velmi dobře se oběma snímkům daří také v tuzemských kinosálech. Podle nedělních dat Unie filmových distributorů zatím v Česku Barbie v podání herečky Margot Robie vidělo přes 290 tisíc diváků, kteří za vstupenky zaplatili asi 54,5 milionů korun. Oppenheimer si přitom vede podobně dobře, za první dva týdny jej zhlédlo asi 214 tisíc lidí, přičemž celkové tržby filmu se vyšplhaly na 43,5 milionů korun.
Chystáte se na nový film o Barbie do kina?
Úspěch Barbie si pochvaluje třeba společnost Vertical Entertainment, která je tuzemským distributorem tohoto snímku. „Máme velkou radost, že si film k dnešnímu dni v kinech nenechalo ujít více než 300 tisíc diváků. I díky tomu se domníváme, že se Barbie zařadí mezi nejúspěšnější filmy tohoto roku,“ uvedla marketingová manažerka firmy Alice Hubová.
K titulu nejnavštěvovanějšího snímku letošního roku má ale zatím Barbie ještě poměrně daleko. V loňském roce byl totiž vůbec nejúspěšnějším počinem v českých kinosálech akční film Top Gun: Maverick, který si nenechalo ujít přibližně 810 tisíc diváků, což na tržbách vyneslo téměř 150 milionů korun.