Web top 100 Absolutním vítězem šestého ročníku soutěže WebTop100 se stala Hypoteční banka. V oborových žebříčcích získaly ceny například firmy Škoda Auto, T-Mobile, PeckaDesign nebo České aerolinie.
Kvalitní firemní webová prezentace je stále důležitější pro úspěšné podnikání. Potvrdil to i šestý ročník soutěže WebTop100 o nejlepší firemní webovou prezentaci.
„Už nestačí pouze »být na webu«. V dnešní době je třeba firemní web chápat jako důležitou součást marketingu a interaktivní spolupráce se zákazníky,“ upozornila na konferenci konané u příležitosti vyhlašování bývalá ministryně informatiky Dana Bérová. Přestože si to podle ní české firmy uvědomují a internetové stránky zlepšují, stále zaostávají za vyspělým světem o rok až dva.
Vítěz se zaměřil na zákazníky
VÍTĚZOVÉ KATEGORIÍ
Auto-moto - Škoda Auto
- *IT - PeckaDesign Finance - Hypoteční banka Telekomunikace - T-Mobile Czech Republic Transport - České aerolinie Průmysl - Linet Energie - Pražská energetika Obchod a prodej - Megapixel Cestovní ruch - Město Mariánské Lázně Potravinářství a gastronomie - Hamé e-shop - Megapixel Marketingová trefa - Natural Medicaments Designová trefa - PeckaDesign Nejlépe se s kvalitou své webové prezentace vypořádala Hypoteční banka. Ta se stala celkovým vítězem soutěže WebTop100, pořádané konzultačním centrem Dobrý Web společnosti Internet Info. Odborná porota ocenila zejména obsahovou rozsáhlost a informační bohatost stránek. „Patrná je navíc orientace na uživatele a jejich časté problémy, s jejichž řešením se stránky snaží pomáhat,“ komentují porotci web Hypoteční banky. Druhé místo obsadil internetový obchod Megapixel. U něj porotci chválili především marketingovou propracovanost. Web podle poroty obsahuje řadu detailů, které z marketingového hlediska znamenají mnoho, a přitom nejsou složité k realizaci. Například fotografie manažerů týmu, motivační text „Proč u nás nakoupit“ nebo slovo majitele. Bronz získala firma PeckaDesign, oceňovaná již v minulých letech. „PeckaDesign je jednou z vedoucích firem v oboru v tom dobrém slova smyslu. A proto by asi bylo podezřelé očekávat cokoliv jiného než dobře odvedenou práci,“ shodují se porotci. Vedle celkového žebříčku, do nějž byly zařazeny všechny přihlášené firmy, byla udělena i další ocenění. Ta se týkala jednotlivých oborů podnikání (přehled vítězů najdete v rámečku). Za nejlépe zvládnutou marketingovou stránku webu pak byla udělena „Marketingová trefa“ společnosti Natural Medicaments. Nejlepší design ocenila porota cenou „Designová trefa“ pro firmu PeckaDesign. Nejhůře dopadla společnost Panasonic POŘADÍ WEB TOP 100**
1. Hypoteční banka
2. Megapixel
3. PeckaDesign
4. Freeport Leisure (Czech Republic)
5. Xerox Czech Republic
6. Poštovní spořitelna
7. Česká pojišťovna
8. ČSOB
9. Pražská energetika
10. Natural Medicaments (Parfemy.cz)
Webové prezentace hodnotila čtyřicetičlenná porota v čele s bývalou ministryní informatiky Danou Bérovou. Členy poroty přitom byli jak experti na webové stránky, tak experti na jednotlivé obory z „podžebříčků“. Hodnocení kvality webu bylo rozděleno na několik základních aspektů. Každý z nich měl v celkovém hodnocení určitou váhu: informační hodnota (25 procent), marketing (25 procent), použitelnost (25 procent), grafický design (15 procent) a technické řešení (10 procent). Maximálně tak soutěžící web mohl získat 100 bodů. Vítězná Hypoteční banka dosáhla 96,3 bodu, druhý Megapixel 94,8 a třetí PeckaDesign 93,7. Výsledky na špici celkového žebříčku byly tedy velmi těsné. Naopak na poslední příčce se umístil web společnosti Panasonic AVC Networks Czech. Ten obdržel 43,5 bodu.