Korejská Kia představila minulou středu městský crossover s názvem Soul.
S cenou 299 980 korun se má stát prodejním tahákem značky. „Chceme letos v Česku prodat 900 kusů,“ říká generální ředitel Kia Motors Czech Vít Pěkný.
Stylový crossover je zcela novým vozem, postaveným na platformě Hyundai i20. Korejci při jeho prodeji budou sázet kromě dobré ceny hlavně na originální design. Auto, které patří do třídy Škody Fabia, má totiž podobu něčeho mezi Mini Cooperem a terénním autem. „To přitáhne zákazníky, kteří se chtějí odlišovat od svého okolí,“ míní generální ředitel Kia Motors Czech Vít Pěkný.
Nový crossover je možné vybavit buď benzinovým, nebo dieselovým motorem o objemu 1,6 litru. Za turbodiesel se připlácí 40 tisíc korun a bude k němu možné přikoupit i automatickou převodovku. Benzinová šestnáctistovka disponuje výkonem 90 kilowattů, diesel po úpravách umí 94 kilowattů. I přes robustní a lehce terénní vzhled bude Soul k mání pouze s pohonem předních kol. „Se čtyřkolkou se nepočítá,“ dodává Pěkný. Zájemci si podle něj můžou objednávat více než 500 různých variant výbavy a barev, nejnabitější Soul vyjde na rovných 500 tisíc korun.
Měl to být jen koncept
TECHNICKÉ ÚDAJE
- *model - Kia Soul 1,6 CVVT typ vozu - MPV motor - benzinový čtyřválec objem válců - 1,6 litru max. výkon - 90 kilowattů max. rychlost - 177 km/hod zrychlení 0-100 - 10,4 sekundy spotřeba - 6,6 l/100 km kufr - 340 litrů cena - 298 900 Kč Zajímavé je, že automobilka Kia původně s výrobou Soulu vůbec nepočítala. Jednalo se jen o koncept, který se neměl vyšvihnout na výrobní linku. Kladné reakce veřejnosti nakonec ale vedení firmy přesvědčily o tom, že auto má jít do produkce. Ročně chce Kia v korejském Gwangju vyrobit 136 tisíc těchto vozů. Kabina vozu je na pohled stejně vzrušující jako zevnějšek. Zdobí ji především dynamická palubní deska. Vysoká a úzká karoserie nabízí slušné prostorové podmínky v kabině. Konstruktéři dokonce tvrdí, že uvnitř je více místa než v Nissanu Qashqai, i když je Kia o 20 centimetrů kratší. Je přesně 4105 milimetrů dlouhá, 1785 milimetrů široká a 1610 milimetrů vysoká. Kufr má 340 litrů, což odpovídá standardům krátkých aut střední třídy. Přepážka možná na jaře**
Dovozce u Soulu počítá s verzí N1, jenže se ještě neví, jak bude toto upravené auto vypadat. „Zahájili jsme přípravy na homologaci vozu na kategorii N1, která by umožnila podnikatelům odpočet DPH. Podle ministra financí Miroslava Kalouska ale už v polovině dubna nebudou k odpočtu nutné montážní mřížky. Takže se připravujeme, nicméně s přepážkou počkáme až na jaro,“ říká Pěkný.