Prodej Letiště Praha
Ministerstvo financí chce z prodeje Letiště Praha získat zhruba sto miliard korun. Existuje však i neoficiální varianta, že pokud privatizační příjem bude nižší než 80 miliard, vláda začne uvažovat o tom, že toto cenné aktivum neprodá. Týdeníku EURO to řekl dobře informovaný zdroj z vládních kruhů.
Souběžně s privatizací Letiště Praha se totiž uskuteční dvě transakce týkající se stejně lukrativních aktiv: londýnského Gatwicku a Chicago Midway. Předpokládá se, že se o všechny letiště poperou přibližně stejní globální hráči. Česká vláda podle informací týdeníku EURO počítala s tím, že prodej letiště Gatwick, které vlastní operátor BAA, nebude na prodej tak rychle. Jenže minulý týden ředitel BAA Colin Matthews překvapivě prohlásil, že se okamžitě rozhodl zahájit proces prodeje Gatwicku, který je mnohem větší než Ruzyň.
Vezmeme-li v úvahu, že letiště v Ruzyni se bude prodávat po dokončení transakce v Chicagu a ve stejném čase jako Gatwick, vyvstává otázka, zda čeští vládní politici při vidině stomiliardového příjmu nemají příliš velké oči. Navíc je třeba počítat s neochotou bank půjčovat peníze vzhledem k finanční krizi.
Ministr financí Miroslav Kalousek týdeníku EURO řekl, že stát může podle jeho názoru získat za Letiště Praha zhruba 100 miliard korun i v případě, kdyby se paralelně s touto privatizací uskutečnil i prodej dvou dalších (Chicago Midway a Gatwick).