Menu Zavřít

Nejsou licence, nebude ani kampaň

22. 9. 2006
Autor: Euro.cz

Digitální televize

MM25_AI

PRAHA (oh) - Vlna soudů, která se spustila v návaznosti na šest udělených licencí pro digitální televizní vysílání, má další oběť. Tentokrát se nejedná o soudní zrušení licencí, jako v předcházejících dvou týdnech (EURO 38/2006), ale o rozhodnutí úředníků ministerstva informatiky. Ti minulý týden zrušili 85milionové výběrové řízení, v němž hledali firmu, jež vytvoří a uskuteční informační kampaň k přechodu České republiky na digitální televizní vysílání, která měla začít na přelomu září a října.
„Rozsudky soudů, které zrušily rozhodnutí Rady pro rozhlasové a televizní vysílání o udělení nových digitálních licencí, jsou významným zásahem do procesu přechodu z analogového na digitální vysílání. Tyto skutečnosti a požadavek na efektivní využití finančních prostředků ze státního rozpočtu vedou Ministerstvo informatiky ČR, jakožto zadavatele, ke zrušení výběrového řízení,“ uvedlo ministerstvo na svých internetových stránkách. Jinak řečeno – proč by stát investoval desítky milionů korun do osvěty přechodu na nový typ pozemního vysílání, když se rozjezd nových televizí přinejmenším o půl roku odsunul?
„Respektuji toto rozhodnutí, je to pochopitelné. Utratit takový objem peněz by v současné situaci logicky navozovalo otázku, zda jsou vynaložené prostředky investovány efektivně. Nemohli jsme se tvářit, že se nic neděje,“ řekl týdeníku EURO Zdeněk Duspiva, šéf Národní koordinační skupiny pro digitalizaci. „Otázkou zůstává, zda peníze úplně propadnou, nebo zda se podaří alespoň část převést do příštího roku, kdy bude určitě nutné kampaň uskutečnit,“ dodává. Zmiňovaných 85 milionů korun vyčlenila předchozí Paroubkova vláda na první fázi kampaně, jež měla trvat do června příštího roku. Celkově by měl stát do osvěty spojené s vypínáním současného analogového televizního signálu a postupným spouštěním moderního, digitálního, investovat v následujících třech letech 335 milionů korun.

  • Našli jste v článku chybu?