PRAHA (oh) – Nejstarší internetový obchod na českém internetu, Vltava.cz, není co do objemů obchodů největším na místním trhu. Předčil ale všechny své konkurenty v povědomí nakupujících. Z výsledků průzkumu agentury Focus mezi 1074 respondenty totiž vyplývá, že název obchodu Vltava.cz se spontánně vybaví 7,6 procenta dotázaných na prvním místě a 10,9 procenta všech respondentů. Jako dominantní značku mezi internetovými obchody si ho vybavilo 26,9 procenta dotázaných, 15,8 procenta považuje za nejsilnějsí Obchodní-dům.cz a 7,6 procenta respondentů vidí jedničku v obchodu Bílézboží.cz. Výsledky rovně dokazují, že z dotázaných si na nějaký internetový obchod vzpomene každý druhý.
Internetový lídr
Znalost internetových obchodů (bez ohledu na pořadí)
- Vltava 10,9 %
- Obchodní dům 6,4 %
- Bílé zboží 4,7 %
- Cybex 3,4 %
- Kosmas 2,8 %
- DVD expres 2,1 %
- Patro 0,7 %
- Alzasoft 0,7 %
Pramen: Focus