Menu Zavřít

Největší konkurence Netflixu? Spánek diváků

20. 4. 2017
Autor: Profimedia.cz

Globálně rozšířené technologické firmy mají často až paranoidní strach z toho, s čím přijde konkurence. U poskytovatelů domácího kina to je spíše než konkurence samotný člověk a jeho fyziologické hranice. Třetinu času totiž potřebuje na spánek.

Poskytovatel online filmů Netflix, jehož služby jsou dostupné už ve 190 zemích světa, se proslavil zejména seriálem House of Cards (Dům z karet). Z konkurenčních firem, jako je Amazon Video nebo YouTube, si ředitel firmy Reed Hastings těžkou hlavu nedělá.

Největším konkurentem internetové televize je podle něj lidská přirozenost, tedy spánek. Že firmě ukrajuje zisky se svými původními seriály například HBO jej netrápí, protože trh s domácí zábavou je obrovský.


Netflix pobouřil Němce. Čtěte více:

Netflix nabízel rozsekaný prst s kečupem. U veřejnosti narazil

Reklama na nový seriál Netflixu.


„Když o tom přemýšlím, pokud sledujete pořad na Netflixu a stane se pro vás závislostí, můžete zůstat vzhůru dlouho do noci. Proto soutěžíme se spánkem, protože je dlouhým časovým úsekem,“ řekl Hastings pro The Guardian.

Z tohoto pohledu jsou další konkurenti jen malou kapkou v tomto moři času. Ukazuje to úspěšnost nejen Amazonu ale i HBO, přitom Netflix také stále roste. „Obliba HBO, navzdory našemu obrovskému úspěchu, to jen ilustruje,“ dodal.

Netflix atakuje sto milionů uživatelů
Na konci roku 2012 měl Netflix 33 milionů uživatelů, v roce 2014 to bylo 57 milionů. Na konci prvního čtvrtletí tohoto roku měla firma celosvětově 99 milionů uživatelů, jen ve Spojených státech to je 51 milionů. Za první tři měsíce tohoto roku přidala pět milionů uživatelů. Za loňský rok generovala tržby ve výši 8,83 miliardy dolarů.

Netflix, který od roku 2013 produkuje vlastní pořady, přitom není jedinou firmou, která čelí konkurenci, jež „kopíruje“ stejný obchodní model.

Aktuální dění ve světě seriálů sledujte na www.edna.cz

Na poli sdílené taxislužby působí desítky firem, kterým musí čelit po celém světě Uber. Navíc mu hrozí také konkurence autonomních vozů od firmy Google. „Pokud nejsme na prvním místě (ve vývoji autonomního řízení), pak ten, kdo bude první, převezme síť sdílení aut, která bude levnější a v lepší kvalitě než Uber. Pak Uber nebude nic,“ řekl loni šéf firmy Travis Kalanick.

Technologické firmy se navzájem vnímají rozdílně. Pro Google může být ke službě Google+ konkurence Facebook, protože ji vnímá jako sociální síť. Naopak pro Facebook jsou největšími konkurenty videohry a televize, protože u ní lidé tráví také spoustu hodin. Facebook naopak chce maximalizovat počet hodin, kdy jsou uživatelé připojeni.

I když ředitel Netflixu hovoří o spánku jako největším konkurentovi, skutečnou konkurencí jsou úspěšné seriály ostatních producentů. Proto potřebuje porážet Amazon a HBO především v obsahu, byť poněkud marketingově tvrdí opak.

MM25_AI

Související články:

Nová vlna: český filmový průmysl znovu šlape

YouTube rozšiřuje záběr. Spustí vlastní televizní službu

Sídlo YouTube


  • Našli jste v článku chybu?