„Nepochybně je to největší krize, jaké kdy toto odvětví čelilo," řekl k současné situaci v letecké dopravě šéf sdružení Alexandre de Juniac.
Únorový vývoj podle IATA odráží kolaps domácí letecké přepravy v Číně a prudký pokles poptávky po mezinárodní letecké přepravě zahrnující destinace v Asii a Tichomoří.
„Letecké firmy v únoru dostaly ránu palicí jménem covid-19," uvedl šéf IATA. „Ve snaze zastavit šíření viru se uzavřely hranice. Kvůli dopadu na letecký průmysl nemohly aerolinky dělat v podstatě nic kromě snižování nákladů a přijímání nouzových opatření, aby za těchto mimořádných okolností přežily," dodal.
Přežijí aerolinky krizi kolem koronaviru?
Mezinárodní sdružení pro leteckou dopravu před několika dny varovalo, že letecké společnosti by letos kvůli dopadům koronaviru mohly na tržbách přijít o 252 miliard dolarů (6,4 bilionu korun). IATA rovněž uvedlo, že globální aerolinky se nezačnou z dosud největší krize ve své historii vzpamatovávat dříve než v letošním čtvrtém čtvrtletí. A jakékoli oživení bude podle sdružení jen krátkodobé, pokud se v zimě objeví nová vlna této nemoci.