NEW YORK (Reuters/Times) – Britský reklamní gigant WPP převezme amerického konkurenta Young & Rubicam za více než 5,5 miliardy dolarů. Převzetí je v principu schváleno. Výkonný ředitel britské skupiny Martin Sorrell říká, že se ještě čeká na souhlas klientů, zbývá dojednat výši zlatých padáků a žádost Američanů o finanční nezávislost v novém uskupení.
Spojením by vznikla největší reklamní a marketingová agentura na světě před americkými firmami Omnicom a Interpublic. První jednání proběhla už před několika měsíci a od té doby byla fúze několikrát smetena ze stolu kvůli personálním problémům na obou stranách. Hlavní aktéři se však znovu vždy vrátili k jednacím stolům.
Do skupiny WPP patří dvě hlavní společnosti Ogilvy & Mather a J. Walter Thompson. Young & Rubicam má v portfoliu BursonMarsteller, dlouhá léta největší společnost angažující se v public relations.