Nejvíce dováženými ojetými vozy jsou značky Ford, Škoda a Volkswagen. Celkový import ojetin loni klesl o třetinu na 145 tisíc vozidel.
Autor: Martin Siebert
Pokles dovozu podle odborníků způsobují snižování cen nových vozů, oslabení české měny vůči euru i zavedení ekologického poplatku při první registraci starších vozů. V loňském roce importéři dovezli do Česka podle Svazu dovozců automobilů 20.754 ojetých Fordů, což je o třetinu méně než v předchozím roce. Import škodovek klesl o více než čtvrtinu na 19.465 vozů a import vozů VW z druhé ruky klesl o třetinu na 17.276 aut.
Propad dovozu postihl i luxusní vozy, například u Ferrari se snížil ze 40 na 32 vozů, Porsche propadl o 37 procent na 215 aut. Podle tajemníka svazu Pavla Tunkla je i přes pokles importu ojetých aut stále alarmující věková skladba dovážených vozů. „Zhruba pětina dovážených aut je starších deseti let a mnohonásobně více zatěžuje životní prostředí než mladší vozy,“ upozornil. Zánovní vozy do tří let tvořily kolem 15 procent dovozu.