OVB Vstřícná banka představuje výsledky historicky prvního klientského ratingu bank. Nejvyššího hodnocení dosáhla Raiffeisenbank, která získala 65,11 procenta. Druhého nejvyššího hodnocení dosáhla mBank s 64,59 procenta. Jedná se o první kompletní výsledky klientského ratingu za 1. čtvrtletí roku 2010.
Autor: Jakub Hněvkovský
Raiffeisenbank se stala bankou s nejvyšším klientským ratingem. Celkové hodnocení 65,11 procenta je výsledkem hodnocení odborné poroty, která bance v průměru udělila 66 procent, hodnocení serveru www.bankovnipoplatky.com, který bance udělil z hlediska poplatků a kvality sazebníků 73 procent, a hodnocení veřejnosti, která bance udělila průměrné hodnocení 50 procent.
Druhým nejlépe hodnoceným bankovním domem se stala mBank, která obdržela hodnocení 64,59 procenta. mBank se stala nejvíce preferovanou bankou u veřejnosti, od které obdržela jednoznačně nejvyšší hodnocení 78 procent. Naopak u odborné poroty byla banka úspěšná výrazně méně a dosáhla hodnocení 53 procent. Server bankovnipoplatky.com banku ohodnotil rovněž nejlépe, tedy 83 procenty.
Třetí nejlepší hodnocení obdržela Komerční banka se 62,69 procenta. Komerční banka získala druhé nejlepší hodnocení od porotců, kde si připsala 72 procent. Server bankovnipoplatky.com ohodnotil banku 60 procenty a veřejnost bance nadělila hodnocení 35 procent.
Každý další čtvrtletní klientský rating bank bude z největší míry ovlivněn samotnými kroky, chováním i případnou nečinností hodnocených bank. Svůj klientský rating a jeho vývoj si tak do velké míry určí banky samotné.
Odborná osmičlenná porota má při hlasování největší váhu, která představuje podíl 58,3 % celkového hodnocení. U poroty nejlépe dopadla Česká spořitelna následovaná Komerční bankou a Raiffeisenbank. Server disponuje váhou hodnocení s podílem 25 procent a veřejnost (registrovaní uživatelé) disponuje váhou hodnocení s podílem 16,7 procenta.
Vyrovnanost výsledků bank je překvapivá a zároveň jasně ukazuje na konzervativní přístup při hodnocení bank a správnou volbu koeficientů jednotlivých hodnotících subjektů.
Klientský rating bank bude zveřejňován každé čtvrtletí, kdy veřejnost i banky samotné budou informovány o tom, zda se jejich pozice na základě konkrétních kroků a opatření jednotlivých bank zlepšuje či zhoršuje.