Mezi nejdůležitější projekty patří stavba metra D z Pankráce do Písnice. „To je stavba pro 20. léta tohoto století v Praze, největší, která se v následujících deseti letech uskuteční,“ řekl Scheinherr.
Loni město zahájilo geologický průzkum, podalo žádost o stavební povolení a vypsalo tendr na stavbu první části mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova. „Letos pro mě bude největším úkolem tyto procesy dotáhnout a zároveň připravovat dokumentaci pro výběrové řízení na další úsek z Olbrachtovy do Nových Dvorů,“ řekl Scheinherr. Geologický průzkum má skončit na dvou ze čtyř míst a v létě by měla začít ražba trasy.
Dalším důležitým projektem jsou podle náměstka opravy pražských mostů, které se dlouhodobě potýkají s problémy. „Očekávám, že vysoutěžíme zhotovitele na opravu Libeňského mostu. Zahájíme opravu Barrandovského mostu, respektive spodní části stavby, to znamená bez vlivu na dopravu,“ řekl Scheinherr. Dokončena bude dokumentace pro opravu Hlávkova mostu a hledat bude město v tendru firmu, která jej opraví.
První pražské partnerství: projekt rozvoje Nádraží Holešovice zadrhává už na startu
„Další velká věc je, že začne geologický průzkum na dokončení městského okruhu z (Pelc-Tyrolky do Štěrbohol), což nebude formou ražeb, ale několika desítek sond, myslím, že je tam stovka geologických vrtů,“ řekl Scheinherr.
V případě vnějšího Pražského okruhu mezi D1 a D11 bude město spolupracovat s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD), neboť se jedná o státní stavbu. „Očekávám, že na jaře ŘSD získá nepravomocné územní rozhodnutí. Uvidíme, kolik bude odvolání a jak dlouho ten proces potrvá, zda se podaří to dotáhnout do pravomocného rozhodnutí,“ řekl Scheinherr. Město bude pokračovat v přípravě zelených pásů, které zmírní dopad silnice na okolí.
Kromě velkých staveb se chce Scheinherr zaměřit i na opravy komunikací či úpravy křižovatek a přechodů pro chodce, aby se zvýšila bezpečnost. Rozšiřovat se bude také takzvaná preference MHD, kdy mají v křižovatkách či ulicích přednost vozy veřejné dopravy. Pokračovat budou práce na rozšíření tramvajových tratí.
Odpoutejte se, prosím. Vlak na pražské letiště dojede v roce 2028
Přečtěte si také:
Po miliardové opravě do haly zatéká. Hlavní nádraží čeká další rekonstrukce
Rekonstrukce haly hlavního nádraží se SŽDC prodražila. Účet je o 127 milionů vyšší
V Praze vznikne nová čtyřkolejná železnice, vlaky budou jezdit rychleji
Pět úseků rychlodráhy vznikne ve zrychleném režimu, stavět se má začít do roku 2025