Menu Zavřít

Někdo rád originál, jiný plagiát

4. 11. 2009
Autor: profit

Značka. Těžko se zváží nebo změří. Přesto má svou cenu. V mnoha případech větší, než je „hmotná“ a finanční podstata celé firmy. Na druhou stranu není důvod, proč by zboží bez nálepky světoznámé značky mělo být horší.

Autor: Martin Siebert

A neochota velké části spotřebitelů platit vysokou cenu jen za známou značku podpořila v Asii specifický obor podnikání – profesionální falzifikátory. Obchodní inspekce a celníci při každém zátahu na hranicích, ve skladech či na tržnicích zabavují statisíce falz hodinkami počínaje, přes CD a DVD až po boty, kabelky a oděvy. Padělky se ale objevují i v kamenných obchodech, jsou ovšem zdařilejší. Odborníci potvrzují, že kvalita si tu často nezadá s originály.

Anketa Profitu: Znamená známá značka zároveň záruku větší kvality?

ANO

Jiří Karásek jednatel Quelle s.r.o.

Vlastníci značek si s nimi nemohou dovolit hazardovat. Získání opětovné důvěry je náročnější a dražší, než značku vybudovat.

NE

Petr Marcinčák majitel Víno Marcinčák

Sebeznámější značka byla původně neznámá. Že nejsou značka či výrobce všeobecně známé, neznamená, že jsou méně kvalitní.

ANO

Šárka Tesaříková majitelka studií HAIR Club

Pro zákazníka je to i garance, že vlastnosti výrobku nebo služby jsou všude a vždy standardizované.

NE

Ladislav Falbr spolumajitel Snacker

Obecně se předpokládá, že značkové výrobky jsou kvalitnější. Ale dneska se všechno možné vyrábí v Asii, kde se na kvalitu tak moc nehledí.

bitcoin_skoleni

ANO

Robert Váhala spolumajitel řeznictví Váhala

Značka by svou kvalitu určitě měla držet. Alespoň my se tímto pravidlem při výrobě řídíme.

  • Našli jste v článku chybu?