Řada firem, která se v ještě nedávných dobách svého úspěchu nastěhovala na prominentní a tedy i drahé adresy, teď přemýšlí, jestli v době finančního napětí není vysoký pronájem za takové kanceláře zbytečným luxusem.
Autor: Jakub Hněvkovský
Důkazem může být, že (alespoň v Praze) se letos v některých případech sídla společností stěhují. Odborníci upozorňují na fakt, že pokud je důvodem snaha o úspory na nájemném, musí být výrazná. I stěhování totiž něco stojí, stejně jako změna adresy, což se týká nejen faktur, natištění nových hlavičkových papírů nebo i třeba nabídkových katalogů. Pokud ale někdo o stěhování vážně uvažuje, je nejspíš ten pravý čas. Výstavba nových kancelářských prostor kvůli krizi zpomalila a už za dva roky by jich mohl být nedostatek.
Anketa Profitu: Měly by firmy v době finančních problémů stěhovat svá sídla do levnějších kanceláří?
Jan Rýdl spolumajitel TOS Varnsdorf
Protože dobře řízené firmy problémy s nájemným řešit nemusejí.
Tomáš Pelikán majitel Terrinvestu
V opačném případě nebude realitní trh donucen úměrně reagovat na hloubku finanční krize.
Mojmír Čapka generální ředitel Brisk Tábor
Určitě by se měly změny kanceláří týkat zejména ministerstev v nejdražších lokalitách Prahy.
Pavlína Hajnová majitelka Center Data
Firmy by v současné situaci měly tlačit majitele na snížení nájmů.
Jaromír Tlustý Nopo Engineering s.r.o.
I když se nedá jednoznačně odpovědět, adresa se těžko mění a má to i další náklady – třeba při korespondenci, propagaci a podobně.