Malý výlet do historie slavné britské značky Vzpomínám si, že když jsem býval ještě malý kluk, hádali jsme se s kamarády o to, které auto je na světě nejrychlejší nebo největší. Ovšem v případě ceny jsme byli všichni zajedno.
Malý výlet do historie slavné britské značky
Vzpomínám si, že když jsem býval ještě malý kluk, hádali jsme se s kamarády o to, které auto je na světě nejrychlejší nebo největší. Ovšem v případě ceny jsme byli všichni zajedno. „Nejdražší je Rolls-Royce,“ tvrdili všichni a možná jsme měli i pravdu. Německá automobilka BMW se rozhodla oprášit zašlou slávu těchto anglických klenotů. Od 1. ledna 2003 bude totiž německé BMW majitelem anglického Rollsu. Pro Němce potěšující správa, pro Angličany další šok. Po slavném Mini Cooperovi, který byl určen spíše méně majetným (tedy dříve), mají Němci na ostrovech další neméně významnou továrnu. Připraveny už jsou první modely a nový Rolls bude stát nejméně 400 000 EUR. Za tuto cenu majitel získá luxusní prodlouženou verzi o 5,60 m délky a s rozvorem náprav 3,67 m. Za novou maskou se skrývá nejvytříbenější technika: elektronicky řízené vzduchové tlumiče, jakož i V12 motor od BMW, který čerpá stejně jako u originálního Rollsu ze 6,75 l obsahu minimálně 500 k. Tato nespoutaná síla bude jako u BMW sedmičkové řady převáděna pomocí šestistupňové převodovky na zadní osu. Hliníková karoserie je ukryta pod nákladným lakováním. Stejně tak je ukryto i deset airbagů v kůži a luxusu. Maximální rychlost těchto krasavců bude omezena na hranici 250km/h.