Menu Zavřít

Němci upraví hardware až 1,3 milionu aut

1. 10. 2018
Autor: Euro.cz

Dieselgate Celkové náklady na úpravy hardwaru, které mají vést k výraznému snížení škodlivých emisí, se odhadují na 16,9 miliardy korun

Napřed dobrá zpráva. Majitelé aut, které se budou muset kvůli snížení emisí CO2 upravit, to budou mít v Německu zadarmo.

Přitom původní návrh ministra dopravy Andrease Scheuera počítal s tím, že by majitelé vozů platili 20 procent z ceny úpravy, která se má pohybovat kolem tří tisíc eur na jeden vůz.

Aktuální plány německé vlády počítají s tím, že by se hardwarové úpravy – tedy především montáž nových katalyzátorů – dotkly majitelů dieselů splňujících ekologické normy Euro 4 a Euro 5, kteří žijí v okolí deseti nejvíce znečištěných regionů v Německu. Tito majitelé by měli tři možnosti – odprodat auto zpět automobilce, vyměnit ho za výhodných podmínek za nové, nebo si nechat nainstalovat nový katalyzátor. Pro třetí možnost by se mohlo rozhodnout kolem 260 tisíc lidí. Jestli budou náklady na úpravy hardwaru hradit německé automobilky, zatím není jasné.

Dosud takový postup odmítaly.

MM25_AI

Tlak na politiky, aby předešli zákazům jízdy, které mohou dopadnout na miliony německých řidičů, znovu stoupl začátkem září, kdy soud ve Wiesbadenu rozhodl o zákazech jízdy ve Frankfurtu nad Mohanem. Budou tam kvůli zvýšené koncentraci oxidu dusičitého (NO2) platit od února příštího roku pro dieselové vozy splňující ekologickou normu Euro 4 a starší, jakož i pro benzinová auta norem Euro 1 a Euro 2. Od 1. září příštího roku se zákaz v zóně, která ještě bude stanovena, rozšíří i na auta splňující normu Euro 5.

  • Našli jste v článku chybu?